Nové elektrické SUV Fisker Ocean zrychlí z nuly na sto pod 3 sekundy

1
Nové elektrické SUV Fisker Ocean zrychlí z nuly na sto pod 3 sekundy
  • SUV Fisker Ocean letos překvapilo svým debutem na CES Las Vegas a nyní přichází se specifikacemi
  • Prodej má začít v roce 2022 a cena v přímém přepočtu startuje na 860 000 Kč

Jedním z velkých automobilových překvapení na CESu, kromě elektromobilu od Sony, byl debut nového luxusního amerického SUV s názvem Fisker Ocean. Po samotném představení se k nám dostávají i první informace o specifikacích vozu a už teď je jasné, že se nebude jednat o žádného šneka. Speciálně, pokud se jeho budoucí majitel rozhodne pro nejvyšší dostupnou verzi.

Fisker Ocean

Jako první automobilka odhalila rozměry: 4,64 metru na délku, 1,93 na šířku a 1,61 na výšku. Velikostí se tak zařadí mezi Mercedes EQC, nový Ford Mustang Mach-E či Jaguar I-Pace. Fisker také podle carscoops.com zaručil, že do interiéru vejde 5 lidí a budou se cítit komfortně i při dlouhých cestách.

Kufr disponuje štědrou kapacitou 566, případně 708 litrů (když jej naplníte ke stropu) a pokud potřebovat opravdu velký prostor, při složení zadních sedaček roste až na 1 274 litrů. U finální verze vozu budou k dispozici také střešní kolejnice a hák pro připojení vozíku či jiného zařízení.

Fisker Ocean

Nejdůležitější jsou ale samotné technické specifikace. Fisker Ocean se bude prodávat v různých verzích. Ta základní nabídne pohon na dvě kola, zatímco dražší verze všech čtyř. Nejrychlejší verze, o které se více dozvíme příští rok, zrychlí z nuly na sto km/h pod 3 sekundy.

Kapacita baterie se u všech verzí zastavila na 80 kWh a nabíjecí výkon ještě neznáme. Víme však, že z 15 na 80 % se má při nejvyšším dostupném výkonu dostat za 30 minut, což poskytne řidiči dojezd až dalších 322 km jízdy. Nabíjecím standardem je CSS Typ 2 Combo. Zahájení prodeje má proběhnout v roce 2022 a cena má v přímém přepočtu začínat na zajímavých 860 000 Kč, ale pokud se k nám model dostane, určitě bude značně dražší.

Diskuze ke článku
Hobit
Tomuhle autu by slušelo minimálně 100 kWh až 120. Myslím si že s 80 kWh baterií dojezd nebude nic moc. A za druhé nabíjecí výkon aby uměl minimálně 250 kW až 350, když už na to ty nabíječky stojí proč to do těchto velkých a luxusních aut nedávají? Chápu že to neumí Citigo, ale proč ne Fisker?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze