Premiéra nové generace se blíží a i když jsme už díky sociálním sítím viděli definitivní podobu bez závoje, zatím stále tápeme stran použité techniky. Proto samotná automobilka pustila do světa první oficiální technické údaje, ač jen ve velmi skromném množství. Ovšem na udělání základní představy to stačí. Nováček tak pod svým podstatně zmodernizovaným a zřejmě i narostlým kabátem znovu skryje přední pohon. Zásadní inovace se ovšem dočká uložení baterie; z dosavadního místa pod zadním sedadlem a zavazadelníkem se přestěhuje na obvyklejší místo v podlaze. Sice se tím o něco zvýší příslovečně nízký posaz, ovšem ve stávajícím umístění už nebylo kam přidávat kilowatthodiny. A těch už bylo podle moderních měřítek třeba. Auto s normovaným dojezdem 233 km už by totiž dnes šanci na trhu nemělo.
Takže menší ze dvou baterií nabídne o pětinu více kapacity než stávající jediná s 32,6 kWh, konkrétně 40,7 kWh. Zda brutto/netto, výrobce neupřesnil, ale spíše se jedná o celkovou kapacitu. V tomto případě se bavíme o zcela nové startovní verzi Cooper E, která svým výkonem 184 k dorovnává nynější generaci Cooperu SE a ujede přes 300 km na jedno nabití. Více toho zatím nevíme. Silnější provedení si podrží označení Cooper SE, ovšem polepší si na 218 k a dojezd kolem 400 km, který je mezi městskými štikami zcela konkurenceschopný.