Společnost FlixTrain, která je dceřinou společností globální technologické společnosti Flix SE, včera oznámila skrze tiskovou zprávu, že objednala 65 nových vysokorychlostních vlaků evropské provenience. O dodání vlakových souprav se postará španělská firma Talgo, což se týká i některých služeb údržby. Naopak firma Siemens poskytne lokomotivy. Objem zakázky činí až 2,4 miliardy EUR, z čehož 1 miliarda EUR již byla závazně deponována. FlixTrain tímto strategickým krokem reaguje na rostoucí poptávku po rychlé a cenově dostupné železniční dopravě. Dopravce hodlá nové vysokorychlostní vlaky využít k saturování obrovského tržního potenciálu v Německu a Evropě. Očekává se, že trh vysokorychlostní železnice v Německu vzroste do roku 2030 o 45 % ve srovnání s objemem v roce 2021. Jen v roce 2024 rozšířila společnost FlixTrain svou nabídku o 40 % a zaznamenala výrazný nárůst počtu cestujících.
„Se společností FlixTrain sledujeme dlouhodobou strategii a v nadcházejících letech výrazně rozšíříme naše služby,“ říká André Schwämmlein, spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Flix. Dále dodává: „Díky obrovskému rozšíření našeho vlakového parku zahájíme novou éru cestování vlakem v Německu a Evropě.“ K nové zakázce se vyjádřil i Patrick Schnieder, spolkový ministr dopravy: „Investici společnosti FlixTrain jednoznačně vítáme. Skutečnost, že německá technologická společnost investuje v takovém rozsahu, je silným signálem pro celý železniční trh.“ Společnost FlixTrain zároveň úzce spolupracuje s Evropskou komisí na podpoře evropské vlakové dopravy pro lepší celkovou nabídku pro cestující.
Nejmodernější vlaky dláždí cestu celoevropskému růstu
Nové vlaky FlixTrains dosáhnou rychlosti až 230 km/h, avšak rozhodující bude vždy trať, na které souprava pojede. Vagóny budou vybaveny bezbariérovým nástupem, který v současné době není k dispozici v žádném dálkovém vlaku v Německu, informačními systémy pro cestující, klimatizací, palubní WiFi a mnoha dalšími prvky, které výrazně zvýší komfort cestování. Vlaky budou vycházet z technické platformy souprav v současné době dodávaných Dánským státním drahám a Deutsche Bahn (nové ICE L). V uplynulých letech se společnosti Flix i Talgo zasazovaly o další vylepšení, aby zajistily vysokou efektivitu provozu. Kromě toho budou trakci zajišťovat lokomotivy Siemens (Siemens Vectron), které v uplynulých letech již prokázaly svou vysokou provozní spolehlivost.
Vlaky budou jedinečné také díky své evropské stopě a budou moci jezdit v mnoha evropských zemích, přičemž budou postaveny na univerzální koncepci, která umožňuje rychlé rozšíření. V současné době je díky rozsáhlé spolupráci s regionální dopravou možné prostřednictvím vlaků FlixTrain rezervovat cestu do přibližně 650 destinací; 50 měst je přímo napojeno na rozsáhlou síť vlaků FlixTrain. Spolu s přibližně 300 zastávkami FlixBus jen v Německu poskytuje Flix jedinečnou nabídku intermodálního dálkového cestování v podobě mezinárodní autobusové dopravy a vysokorychlostních vlakových spojů. Nové vlaky mají podpořit expanzi v Německu i dalších evropských zemích. „FlixTrain vnímáme jako evropský produkt. Počínaje naším domácím trhem chceme službu zpřístupnit i v dalších zemích,“ dodal dále Schwämmlein.

