Nová éra cestování po Evropě je tady. Velkou měrou k ní přispěje firma FlixTrain

3
Nová éra cestování po Evropě je tady. Velkou měrou k ní přispěje firma FlixTrain
Fotografie: FlixTrain
  • FlixTrain si objednala 65 nových evropských vysokorychlostních vlaků
  • Hodnota zakázky činí 2,4 miliardy eur
  • Vlakové soupravy dodá španělská firma Talgo, lokomotivy pak firma Siemens

Společnost FlixTrain, která je dceřinou společností globální technologické společnosti Flix SE, včera oznámila skrze tiskovou zprávu, že objednala 65 nových vysokorychlostních vlaků evropské provenience. O dodání vlakových souprav se postará španělská firma Talgo, což se týká i některých služeb údržby. Naopak firma Siemens poskytne lokomotivy. Objem zakázky činí až 2,4 miliardy EUR, z čehož 1 miliarda EUR již byla závazně deponována. FlixTrain tímto strategickým krokem reaguje na rostoucí poptávku po rychlé a cenově dostupné železniční dopravě. Dopravce hodlá nové vysokorychlostní vlaky využít k saturování obrovského tržního potenciálu v Německu a Evropě. Očekává se, že trh vysokorychlostní železnice v Německu vzroste do roku 2030 o 45 % ve srovnání s objemem v roce 2021. Jen v roce 2024 rozšířila společnost FlixTrain svou nabídku o 40 % a zaznamenala výrazný nárůst počtu cestujících.

„Se společností FlixTrain sledujeme dlouhodobou strategii a v nadcházejících letech výrazně rozšíříme naše služby,“ říká André Schwämmlein, spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Flix. Dále dodává: „Díky obrovskému rozšíření našeho vlakového parku zahájíme novou éru cestování vlakem v Německu a Evropě.“ K nové zakázce se vyjádřil i Patrick Schnieder, spolkový ministr dopravy: „Investici společnosti FlixTrain jednoznačně vítáme. Skutečnost, že německá technologická společnost investuje v takovém rozsahu, je silným signálem pro celý železniční trh.“ Společnost FlixTrain zároveň úzce spolupracuje s Evropskou komisí na podpoře evropské vlakové dopravy pro lepší celkovou nabídku pro cestující.

Nejmodernější vlaky dláždí cestu celoevropskému růstu

Nové vlaky FlixTrains dosáhnou rychlosti až 230 km/h, avšak rozhodující bude vždy trať, na které souprava pojede. Vagóny budou vybaveny bezbariérovým nástupem, který v současné době není k dispozici v žádném dálkovém vlaku v Německu, informačními systémy pro cestující, klimatizací, palubní WiFi a mnoha dalšími prvky, které výrazně zvýší komfort cestování. Vlaky budou vycházet z technické platformy souprav v současné době dodávaných Dánským státním drahám a Deutsche Bahn (nové ICE L). V uplynulých letech se společnosti Flix i Talgo zasazovaly o další vylepšení, aby zajistily vysokou efektivitu provozu. Kromě toho budou trakci zajišťovat lokomotivy Siemens (Siemens Vectron), které v uplynulých letech již prokázaly svou vysokou provozní spolehlivost.

Vlaky budou jedinečné také díky své evropské stopě a budou moci jezdit v mnoha evropských zemích, přičemž budou postaveny na univerzální koncepci, která umožňuje rychlé rozšíření. V současné době je díky rozsáhlé spolupráci s regionální dopravou možné prostřednictvím vlaků FlixTrain rezervovat cestu do přibližně 650 destinací; 50 měst je přímo napojeno na rozsáhlou síť vlaků FlixTrain. Spolu s přibližně 300 zastávkami FlixBus jen v Německu poskytuje Flix jedinečnou nabídku intermodálního dálkového cestování v podobě mezinárodní autobusové dopravy a vysokorychlostních vlakových spojů. Nové vlaky mají podpořit expanzi v Německu i dalších evropských zemích. „FlixTrain vnímáme jako evropský produkt. Počínaje naším domácím trhem chceme službu zpřístupnit i v dalších zemích,“ dodal dále Schwämmlein.

Diskuze ke článku
Karel Schmidt
Karel Schmidt
Netrakční souprava s Vectronem na 230kmh podle není vysokorychlostní vlak. Jestli je pustí na VRT tratě, tak tím budou vyčerpávat kapacitu víc než skutečné VRT vlaky na nejvyšší traťovou rychlost. Ale Flixtrain to má jistě pojištěné a cenově je to jistě efektivní.
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Naposledy upraveno: 3. 6. 18:16
Třeba je to nějaké tamní minimum pro VRT, těch 230 km/h. Ale jen střílím od boku, vím o tom prdek. :-)
Jan Schoedlbauer
Jan Schoedlbauer
Dostupná definice říká, že vysokorychlostní trať je, pokud je nově postavená, od 250 km/h. Pokud je modernizovanä, tak již od 200 km/h. Takže z určitého pohledu je označení vysokorychlostní správně. A pojem vysokorychlostní vlak je obecně ten, který dosahuje rychlosti alespoň 200 km/h, takže je to v pohodě úplně. :-) Flix by hlavně měl zapracovat na lepším hodnocení služeb od cestujicich. K tomu nové vlaky asi mohou pomoci hodně.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze