😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Nissan testuje autonomní řízení v ulicích Jokohamy

Nissan testuje autonomní řízení v ulicích Jokohamy
Fotografie: Nissan
  • Testovací vůz vychází z modelu Serena – nejprodávanějšího japonského minivozu
  • Disponuje 14 kamerami, 9 radary a 6 senzory LiDAR
  • Cílem Nissanu je nabídnout co nejdříve autonomní řízení úrovně čtyři

Druhé největší město a největší přístav v Japonsku si vybral Nissan pro testování jeho technologie autonomního řízení. Autonomní vozidlo, jež si můžete prohlédnout níže, lze konkrétně potkat v oblasti Minato Mirai v Jokohamě. Je to přitom poprvé v Japonsku, kdy se testovací vozidlo bez řidiče pohybuje po veřejných komunikacích ve složitém městském prostředí.


Jak uvádí sama automobilka, jde o o významný krok k vylepšení dopravní situace ve městě, které čelí nedostatku řidičů v důsledku stárnutí populace. Nejnovější testovací vozidla vycházejí z modelu Serena – nejprodávanějšího japonského minivozu – a jsou vybavena 14 kamerami, 9 radary a 6 senzory LiDAR. Dnes samozřejmě nemůže chybět ani obligátní umělá inteligence, jež má výrazně vylepšit schopnosti předvídání chování lidských řidičů.

Autonomní řízení Nissan

Pro zajištění maximální bezpečnosti inženýři společnosti Nissan přidali funkci okamžitého zastavení pro případ nouze a zavedli záměrné redundance (do systému jsou přidány záložní/duplicitní komponenty, které mají za úkol zajistit, že systém bude stále fungovat i v případě selhání jedné části).

Ulice Jokohamy bude aktuálně brázdit přibližně 20 testovacích vozidel, a to letos a příští rok. V roce 2027 by pak Nissan chtěl technologii posunout blíže komerčnímu nasazení ve spolupráci s provozovateli dopravních služeb a japonským ministerstvem hospodářství, obchodu a průmyslu, stejně jako ministerstvem infrastruktury, dopravy a cestovního ruchu a městem Jokohama. Cílem přitom je co nejrychleji nabídnout autonomní řízení úrovně čtyři.

Pět úrovní autonomního řízení


  1. Úroveň 1: Asistenční funkce řidiče, jako je tempomat.
  2. Úroveň 2: Pokročilé asistenční systémy, které stále vyžadují pozorného řidiče s rukama na volantu.
  3. Úroveň 3: Vozidlo může samo řídit ve specifických situacích, řidič může sundat ruce z volantu.
  4. Úroveň 4: Vozidlo je schopno plně autonomního řízení ve většině situací bez zásahu řidiče.
  5. Úroveň 5: Plně autonomní vozidlo bez potřeby lidského řidiče.
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze