Podle Reuters zvažuje společnost Marelli, známý subdodavatel především Stellantisu a Nissanu, podání žádosti o ochran před věřiteli u soudu ve Spojených státech. Společnost s mnoha evropskými továrnami a italskými kořeny, založená v roce 1919, skončila v roce 2018 v rukách soukromé investiční společnosti Kohlberg Kravis Roberts & Co. (KKR), které jí prodal tehdejší vlastník, automobilový koncern FCA. Ten pak sám necelé tři roky nato sfúzoval s francouzským PSA a vytvořil superkoncern Stellantis, který je dodnes hlavním odběratelem součástek Marelli. Samotná společnost v dnešní podobě vznikla v roce 2019 sloučením značek Magneti Marelli a Calsonic Kansei.
Samotná společnost se k tomuto tvrzení odmítla vyjádřit, zároveň však uvedla, že jedná s věřiteli o zajištění dalších úvěrů a během těchto jednání hodlá pokračovat v běžné výrobě.
Marelli se především věnuje vývoji a výrobě systémů aktivní a pasivní bezpečnosti, automobilového osvětlení, řídicích systémů podvozků a motorů, palubních desek, telematických systémů, podvozkových komponentů, výfuků a také specifických dílů pro motorsport v čele s formulí 1. V minulosti také intenzivně spolupracovala s Fordem a Microsoftem na vývoji palubních infozábavních systémů.
Společnosti se od své reorganizace v roce 2019 nedaří dostat do zisku a v roce 2023 začala s propouštěním ve svých evropských závodech. Letos na jaře se octla v hlubokých problémech se solvencí, z nichž se jí pokusil pomoci z rozhodnutí samotného Johna Elkanna Stellantis tím, že jí za některé důležité dodávky zaplatil předem. Jenže to pomohlo jen na několik týdnů a Marelli nyní hledá další zdroje financování.