Energica Motor Company čelí finančnímu kolapsu. V pátek se rozloučili s příznivci

4
Energica Motor Company čelí finančnímu kolapsu. V pátek se rozloučili s příznivci
Fotografie: https://www.motoplanete.us/
  • Společnost, která se již delší dobu potýkala s finančními problémy, svůj boj nakonec prohrála a míří do likvidace
  • Za zánikem stojí nedostatečná medializace šampionátu MotoE a finanční náročnost spojená s vývojem a výrobou
  • Za svým dlouholetým odkazem se společnost poohlédla v Instagramovém příspěvku na rozloučenou

Energica Motor Company, dříve průkopník v oblasti elektrických motocyklů, čelí finanční krizi a čeká na likvidaci po rozhodnutí správní rady. Tato situace je šokující ránou pro odvětví elektrických motorek. Společnost se proslavila svou klíčovou rolí při založení šampionátu MotoE a inovacemi v oblasti elektrických motorek. I přes statečné pokusy udržet se na konkurenčním trhu podlehla finančním problémům, což zanechalo dědictví plné inovací a ambicí.

Modely Energica Motor Company

Pád společnosti není pouze důsledkem vnitřních problémů. Odborníci v oboru upozorňují na vnější faktory, jako je nedostatečná medializace šampionátu MotoE, která nedokázala přilákat pozornost publika a investorů, jež Energica naléhavě potřebovala. Mnozí se domnívají, že Dorna, organizace zodpovědná za MotoE, nedala elektrické sérii takovou váhu, jakou si zasloužila, a považovala ji spíše za doplněk než za revoluční krok v motorsportu. Tento nedostatek podpory způsobil, že Energica musela od začátku čelit obtížné bitvě za prosazení elektrické mobility. Jak se k této situaci vyjádřil motorcyclesports.net

Problémy však nesouvisely jen s viditelností. Technologie vysoce výkonných elektrických motocyklů je stále v raném stádiu vývoje. Energica se pustila do tohoto segmentu, což bylo rozhodně odvážné, ale možná příliš brzké. I když společnost posouvala hranice, aktuální stav baterií a technologií nabíjení zůstává hlavní překážkou pro širší přijetí elektrických superbiků, což je výzva, kterou ani Energica nedokázala překonat.

Na svém Instagramovém účtu se v pátek Energica rozloučila tímto textem: „Když otáčíme poslední stránku této úžasné knihy, přemýšlíme o tom, co jsme se za toto desetiletí (nebo více) neobyčejných věcí naučili, co jsme udělali a čeho jsme dosáhli. Začali jsme s nápadem, proměnili jsme ho v koncept, uskutečnili jsme ho - a nakonec jsme se dostali až k vám. Týden nebo víkend, pracovní den nebo svátek, vždy jsme se soustředili na brainstorming při hledání nových nápadů a hledali další krok, který nás přiblíží k cíli, a sdíleli tuto cestu plnou radostí a výzev s vámi všemi. Nemůžeme být pyšnější na to, co jsme vybudovali, a na dopad, který jsme udělali - a VY jste byli našimi nejlepšími spojenci a vyslanci, protože jste ukázali, že věci se dají dělat i jinak a že to může být zábavné. I když se naše cesty rozcházejí, duch našeho dobrodružství bude navždy rezonovat v našich srdcích. DĚKUJEME všem, kteří se podíleli na této pozoruhodné cestě.“

Nedovolím si na závěr opomenout vlastní poznámku k této události. Vysoce výkonné a exotické motocykly jsou stále nedoceněnou kategorií kvůli jejich nekonkurenceschopnosti ve srovnání s jejich spalovacími protějšky. Jejich cílová skupina je stále velmi úzká, skládající se převážně z nadšenců, kteří disponují značným jměním, protože cena těchto motorek je vysoká. Jsem rád, že jsem se mohl na většině jejich modelů svézt. Když jsem Energicu srovnával se Zerem, což byli jejich nejbližší konkurenti, Energicu jsem přirovnával k Samsungu a Zero k Applu. Apple je zaměřen na uživatele, kteří preferují jednoduchost a intuitivní ovládání, zatímco Samsung je navržen pro uživatele hledající pokročilé funkce a vyšší úroveň přizpůsobitelnosti. Zero sice nemá tak pokročilé komponenty jako Energica, ale je snadno pochopitelné a ovladatelné. Energica zase vyniká zpracováním, použitými materiály, designem a technologiemi. Doufám, že Zero v budoucnu nepotká stejný osud jako Energicu a že jejich kroky ke zlevnění výrobního procesu a zpřístupnění širší klientské obci jim pomohou vést byznys v černých číslech.

Diskuze ke článku
Martin Lacina
Martin Lacina
Problem motorek je, ze maji v podstate stejnou spotrebu jako auta, ale stejne velkou baterii jako do aut do nich fakt nedostanete, stejne jako jeji kvalitni chlazeni, ktere by umoznilo rychlonabijeni.

Elekteicke motorky si zkratka budou jeste muset na svuj debut pockat az technologie baterii poskoci o par levelu vyse.
Zatim jsou to jen predrazene hracky na nedelni projizdku.
Pavel Žerníček
Pavel Žerníček
A to jsem minulý týden zjistil, že už přestaly existovat webové stránky španělského výrobce e-motorek Pursang. A ted Energica. 😢
Josef L
Josef L
Bohužel krize přišla a začíná to výrobci motorek a bude končit výrobci aut v příštím a přespříštím roce. Asi si nikdo nemůže myslet, že ve společnosti bude standard dát 15 mil. Kč za dům a 1,5 mil. Kč za auto. Elektrická motorka je to poslední, co si chce řidič koupit.
Jan Jakubík
No, e-motorky, zvlášť u této skupiny lidí, co vlastní klasické motorky, to snadné mít nebudou. Tady se to bude šířit od spodku. Od věcí mezi kolem a matorokou, skutrem a pak možná nějakou levnou náhradou 125cm pro mladé lidi od 16let. Oni šli z vrchu, to byla možná chyba, ale od spodu zase proti číňanům nedokážou udělat cenu, to je taky docela pochopitelné. Není to vůbec snadné, být výrobcem čistě e-motorek. A není to snadné ani u automobilů. Zatím je to pěkná makačka, ale tak to bývá, spalováky měly výhodu řadu desetiletí, kdy se vyvýjeli do své podoby a ceny. A takový bolestný vývoj nyní proběhně u e-automobilů, nebudou mít na růžých ústláno v příštích 10 letech. Tak to asi je, myslím si.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze