Nissan spouští nový program pro výměnu starých baterií, na výběr pak máte z úplně nových nebo levnějších repasovaných. Tento program se však nevztahuje na evropské zákazníky. Elektromobily po čase ztrácí určitou část kapacity své baterie, což se může v závislosti na jednotlivých bateriích lišit. Nissan pro jistotu garantuje 66procentní kapacitu po 150 tisících kilometrech nebo osmi letech. Nedávný průzkum ukazuje ztrátu kapacity zhruba o 20 procent během pěti let.
Nepříjemnou zprávou ale je, že silnější 30kWh varianta ztrácí kapacitu o něco rychleji než 24kWh varianta. Tesla je na tom ve srovnání o moc lépe, během 225 tisíců kilometrů totiž průměrně ztrácí pouze asi 10 procent kapacity.
Výměna baterií u Nissanu však není tak nákladná. Nová baterie s kapacitou 24 kWh stojí u Nissanu zhruba 130 tisíc korun. Silnější 30kWh kapacita přijde na 160 tisíc a nejsilnější 40kWh baterie pro nejnovější Leaf přijde pouze na 165 tisíc korun. Poslední možností je ona repasovaná varianta, která přijde pouze na 60 tisíc korun.
Koupě nové baterie se může zdát jako velký náklad. Když ale vezmete v potaz náklady na servis spalovacího auta, pořád se jedná o rozumnou investici. Spalovací auto musí co 10 tisíc kilometrů řešit výměnu oleje i filtrů a k tomu se přidává po nějaké době nepříjemnosti jako dvouhmotový setrvačník, filtr pevných částic, turbodmychadla a podobně. Elektromobil díky rekuperaci také šetří brzdy. Jestli se ale vyplatí, na to by bylo potřeba provést nějakou hlubší dlouhodobou studii.
Zdroj: insideevs.com