Čtyřmístný vozík e.wave X sice vypadá tak trochu jako hračka, ale jen na první pohled. Měří sice jen 3 360 mm (o půl metru více než smart EQ fortwo), avšak nabízí čtyři místa, dospělou elektrovýzbroj i výbavu a lepší jízdní výkony než například o 38 cm delší Dacia Spring. Nutno ale dodat, že e.wave X je také dražší. V Německu startuje na částce 25 000 eur (613 500 Kč), zatímco Spring na 22 500 eurech (552 100 Kč). Výrobce Next.e.go se kromě zjevné záliby v nevyslovitelných názvech ve své tiskové zprávě chlubí inovativním financováním. Ve spolupráci s finančním startupem OneFor nabízí zájemcům okamžité vyřízení až 25 000 eur na pořízení nového auta s možností splácení až 84 měsíců. A také možnost pronájmu baterií a jejich rychlé výměny.
Právě na pařížském autosalonu společnost oznámila zahájení dodávek zájemcům, kteří si vůz v létě rezervovali. Do běžného prodeje se dostane 1. prosince, přičemž v nabídce budou tři základní linie. Již ta startovní Native nabídne automatickou klimatizaci, 17" litá kola, LED světlomety, telematiku, DAB+ rádio a také třífázové nabíjení s 11 kW, které je zároveň pro všechny modely jedinou možností (DC nabíjení chybí). Vyšší Urban přihodí lepší infotainment s Apple CarPlay a Android Auto, Bluetooth handsfree a bezdrátovým nabíjením mobilu, dále předehřívání interiéru, vyhřívaná sedadla a řadu designových prvků. A konečně špičkový Metropolitan přidává možnost zvolit jakoukoliv barvu bez příplatku, alkantarový volant, ambientní osvětlení, zatmavená zadní boční okna a interiérový vzduchový filtr s aktivním uhlím.
Společnost zároveň oznámila užitkovou verzi e.Xpress s ložným prostorem místo zadních sedadel, která uveze až 940 litrů a 240 kg nákladu. Ta míří do měst, kde na jedno nabití ujede podle WLTP až 230 km a zároveň se díky kompaktním rozměrům vejde téměř kamkoliv. Stejně jako e.wave.X nabízí baterii o hrubé kapacitě 30,4 kWh, trvalý výkon 60 k (krátkodobý 117 k), nejvyšší rychlost 135 km/h a průměr otáčení 11,35 m.
Bez zajímavosti není ani koncept mikrotováren, v nichž mají vozíky vznikat. Zatímco na webu se hrdě dočtete, že e.wave.X je přirozeně Made in Germany, a v tuto chvíli je to i pravda, protože první microfactory skutečně vyrostla u Cách, další už se staví v Bulharsku a do třetice bude následovat Severní Makedonie, konkrétně okolí města Tetovo. Továrničky mají nabídnout kapacitu nejvýš 30 000 aut ročně a zaměstnávat do tisíce lidí.