Nadupaný Renault 5 Turbo 3E se poprvé ukázal veřejnosti. Stalo se tak na Korsice

Nadupaný Renault 5 Turbo 3E se poprvé ukázal veřejnosti. Stalo se tak na Korsice
Fotografie: Renault
  • Prototyp absolvoval demonstrační jízdy v rámci příprav na historický závod Tour de Corse
  • Verze Turbo 3E nabídne nevídaný řidičský zážitek, 800V architekturu a výkon přes 550 koní
  • Produkce je přísně omezena na 1 980 kusů

Extrémní Renault 5 Turbo 3E je vzpomínkou na legendární soutěžní speciál Maxi 5 Turbo. Ten v 80. letech minulého století jezdil v rally závodech a kromě rozměrného body kitu disponoval pořádně ostrým benzinovým motorem. Verze 3E je ale čistě na elektřinu a oproti svému předchůdci nabízí ještě vyšší výkon a zátah z jakékoliv rychlosti. Nyní se výrobce pochlubil první sadou fotografií z testovací jízdy na Korsice. Ta byla veřejná, proběhla 5. a 6. října a prototyp absolvoval demonstrační jízdy v Calvi v rámci příprav na historický závod Tour de Corse. Na akci se dokonce objevily i původní závodní speciály a musíme uznat, že je to doslova pastva pro oči. Renault 5 Turbo 3E je považován za první model v plně elektrické třídě „mini superaut“ a s délkou 4,08 metru, šířkou 2,03 metru a minimálním poměrem délky k šířce navazuje na kompaktní rozměry svých předchůdců.

Vůz kombinuje maximální agilitu, vysokou akceleraci, působivé driftovací schopnosti a přesné ovládání v malém formátu. Vývojáři jej vůz jako „mini supersportovní vůz“ s technologiemi převzatými z třídy supersportů, a to včetně elektromotorů v kolech či sofistikované platformy baterií. Systémový výkon zde činí 555 koní, zaručeno má být zrychlení z 0 na 100 km/h pod 3,5 sekundy a vpředu i vzadu najdeme lichoběžníkové zavěšení. Rozložení hmotnosti činí 43:57 a celková hmotnost nepřekročí 1 450 kg. Ano, je to sice o půl tuny více, než měl závodní speciál Maxi 5 Turbo, ale novinka má taktéž o 205 koní vyšší výkon. A jelikož Renault 5 Turbo 3E nebude z levného kraje, základem vozu se stane 800V architektura s baterií o kapacitě 70 kWh. Tu půjde nabíjet výkonem až 330 kW a z 15 na 80 % by mělo být nabito za 15 minut.

Na vývoji modelu stále pracují inženýři sportovní značky Alpine a jde o vyloženě silniční raketu, která dokáže jet až 270 km/h. Navíc, Renault už teď eviduje velký zájem ze strany movitých zákazníků, a to navzdory tomu, že vůz ještě není finálně hotový. Jeho cena startuje na částce 160 tisíc eur (v přepočtu 3,9 milionu Kč) a to se přitom bavíme o prakticky holém základu. Za další příplatky půjde pořídit například různé barevné kombinace a závodní polepy, které jsme mohly vidět v 80. letech nejen na závodních verzích Maxi 5 Turbo. Připlatit půjde dále za individuálně přizpůsobenou kabinu a další technické úpravy. Výsledná cena tak může klidně atakovat hranici 5 milionů Kč, ale i tak se to vyplatí. Výroba se totiž zastaví po vyrobení kusu s plaketou „1 980“. To je odkaz na rok, kdy vznikl první Renault 5 Turbo.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze