Musk svět nezměnil, děje se opak. Tesla možná začne i s reklamami

2
Musk svět nezměnil, děje se opak. Tesla možná začne i s reklamami
Fotografie: Tesla
  • Zásadou Elona Muska je neutrácet za PR ani za reklamy a ušetřené peníze investovat
  • Jenže tento přístup naráží na čím dál větší překážky a je zřejmě neudržitelný
  • Šéf automobilky Tesla začal opatrně připouštět výhody reklamy

Elon Musk je známý svým neortodoxním přístupem k médiím i okolnímu světu. A je pravdou, že dosud většina jeho netradičních strategií fungovala, čehož nejlepším důkazem je automobilka Tesla vybudovaná z ničeho a aspirující na zařazení mezi největší světové výrobce. Jenže s přerodem dravého startupu v etablovaný korporát se začínají ukazovat limity tohoto přístupu. Zákazníci bývají z věčného mlčení a nulových reakcí automobilky na jakékoliv, byť dobře míněné podněty z vnějšího světa, frustrovaní, a to dokonce natolik, že občas napíší Elonu Muskovi nějaký ten zdvořilý otevřený dopis.

Jenže permanentní tlak na šéfa Tesly se v posledních dnech prudce vystupňoval. Hlavně kvůli žalobě, která na něj byla podána kvůli údajným machinacím s kryptoměnami, v níž jde o čtvrt bilionu dolarů. Ambiciózní vývojové a výrobní plány také čím dál častěji a tvrději narážejí na objektivní potíže, neustále se zpožďují náběhy nových modelů i výroby těch stávajících a obraz neomylného vizionáře pomalu dostává trhliny. A tak začal vymýšlet různé alternativní cesty a plány, jednou z nich je i možnost změny postoje k reklamám. Jenže i když závěr, který Musk nedávno připustil v osobním rozhovoru s fanoušky, zní očekávatelně a logicky, Muskovy důvody jsou, jako obvykle, nekonvenční.


V reklamě totiž nevidí prostředek na zlepšení prodejů (to Tesla, která sotva stíhá uspokojit stávající zájemce, aktuálně vskutku nemá zapotřebí) ani zlepšení vztahu s okolním světem, ale způsob, jak vydavatelům zabránit ve zveřejňování přemíry negativních zpráv na adresu jeho společnosti. Odhlédněme od skutečnosti, že opravdu silná vydavatelství se ničím takovým ovlivňovat nenechávají a zůstává nám tu způsob uvažování, který jakoby stále nenacházel soulad s okolním světem. Nelze tedy vyloučit, že Tesla dospěla do fáze, kdy jí šéfovy neortodoxní metody budou spíše na škodu, i když ji dostaly tam, kde dnes je. Každopádně v nejbližší budoucnosti uvidíme a pokud Tesla skutečně začne s reklamami, zdá se, že svět nejde předělat tak snadno, jak si Musk myslí.

Související články
Diskuze ke článku
Martin Lacina
Martin Lacina
Musk je v prve rade nezraly autista. Jeho “detske” ja se pak ma tendenci neustale stavet do role obeti, takze skutecne vnima media jako zlouny, kteri se jen snazi na nej nebo jeho spolecnosti vystourat nejakou spinu.
Ivan Hoe
Ivan Hoe
Je otázka času než se reklamy vnutí na naše displeje v autech

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze