Popularita SUV modelů neutichá a čím dál více zákazníci volí i poměrně malé auto, ale s vyšší světlou výškou. Ať už tomu někdo říká malé SUV nebo městský crossover, jde o auta, která se prodávají, a tak je automobilky vyrábějí. Takové BMW má svoji řadu X1, která prošla modernizací.
Nás nejvíce bude zajímat plug-in hybridní varianta, která dorazí příští rok v březnu. BMW X1 xDrive25e dostane do útrob lithium-iontovou baterii o kapacitě 9,7 kWh. Dojezd na jedno nabití bude spíše průměrný – papírově má jít o 50 kilometrů. Tříválcový motor BMW TwinPower Turbo, který produkuje výkon 92 kW (125 k) a maximální točivý moment 220 Nm, bude pohánět přední kola, zatímco elektromotor s jmenovitým výkonem 70 kW (95 k) a točivým momentem 165 Nm bude pohánět kola zadní nápravy.
Řidiči mohou v závislosti na dané jízdní situaci volit ze tří režimů pohonu. Přednastavený pohon AUTO eDRIVE představuje efektivní rovnováhu mezi elektrickým a neelektrickým provozem, zatímco režim MAX eDRIVE maximalizuje pohon čistě na elektrický proud a režim SAVE BATTERY udrží stálou úroveň nabití vysokonapěťové baterie. Plug-in hybridní systém lze snadno nabíjet z běžné domácí elektrické zásuvky nebo velmi pohodlně a rychle pomocí dobíjecí stanice BMW Wallbox. Kryt elektrické zásuvky BMW X1 xDrive25e se nachází na levém předním blatníku.
BMW X1 je standardně vybaveno 6,5palcovým, centrálně umístěným displejem. Pokud je ve výbavě navigační systém, je součástí vozu buď 8,8palcový, nebo nový 10,25palcový dotykový displej. Na přání je dodávaný barevný head-up displej, který ve vysokém rozlišení promítá všechny důležité informace o jízdě a také informace navigačního systému a asistenčních systémů na čelní sklo přímo do zorného pole řidiče. Potěší í podpora bezdrátového Apple CarPlay.