#mobileDrink 18 v Brně: Co říkali účastníci na svezení v elektromobilech?

#mobileDrink 18 v Brně: Co říkali účastníci na svezení v elektromobilech?
Fotografie: Petr Vojtěch, fDrive.cz
  • Na mobileDrinku 18 v Brně byla redakce fDrive.cz zastoupena čtyřmi elektromobily
  • Podívejme se na hodnocení těchto aut účastníky, které jsme vozili
  • Na akci byl Ford Mustang Mach-E GT, Mercedes-Benz EQS SUV, Škoda Enyaq iV a Volkswagen ID. Buzz

Akce s názvem mobileDrink tradičně pořádají kolegové z mobilenet.cz a my za fDrive.cz se staráme o ukázku elektromobility. Zpravidla přivezeme několik elektromobilů a vozíme účastníky, aby si vyzkoušeli jízdu elektromobilem. Pojďme se tedy podívat na poslední #mobileDrink 18 v Brně. Tam jsme měli elektromobily Ford Mustang Mach-E GT, Mercedes-Benz EQS SUV, Škoda Enyaq iV a Volkswagen ID. Buzz. Co na ně říkali účastníci?

Ford Mustang Mach-E GT, Daniel Svoboda

Ford Mustang Mach-E GT na brněnském mobileDrinku nezůstal ani na chvíli osamocen. Účastníci jej zkoumali zvenku i zevnitř. Zaznívaly názory, že ve skutečnosti vypadá lépe než na fotografiích. Závěrečný verdikt zněl, že rysy ikonického Mustangu mu nelze upřít!

Dále zaujal praktický a relativně velký „frunk“, který účastníci odhadli na 2 až 3 bedny piv. A navíc s praktickým odtokem pro případ potřeby jej umýt. Na kokpit (interiér), jehož dominantou je velký středový displej, při zkušebních jízdách moc poznámek nesměřovalo. Je možné toto mlčení brát i jako souhlas s tím, jak interiér vozu vypadá. Je minimalistický a účelný.

Technické parametry Ford Mustang Mach-E GT

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 743 × 1 881 × 1 613 mm, 2 332 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon358 kW, 487 koní, točivý moment: 860 Nm
Baterie98,7 kWh (91 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 150 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 21,2 kWh / 100 km, dojezd: 490 km
Cena od2 023 900 Kč

Co se týče samotné jízdy, úplného elektromobilního nováčka příjemně překvapí její tichost a kultivovanost. Co však překvapí i zkušenějšího elektromobilistu, je, jak se mu zkřiví koutky a zamotá hlava při sešlápnutí plynového pedálu. Tento prvotní šok je provázen různými výkřiky a nakonec střídán velkými úsměvy pasažérů.

Celkový zážitek ze zrychlení podtrhuje decentní syntetický zvuk při zrychlování, který imituje zvuk zrychlujícího spalovacího motoru. Tento efekt odstranil i poslední pochybnosti některých účastníků, že bez zvuku motoru to nebude pravý zážitek z Mustangu. V průběhu jízdy se pak účastníci ptali na výkon motoru, zrychlení, kapacitu baterií, dobu jejího dobíjení a rekuperaci. Zájem byl také o cenu. V každém případě Ford Mustang Mach-E GT zanechal na hostche mobileDrinku silně pozitivní dojem.

Mercedes-Benz EQS SUV, Martin Pultzner

Král mezi elektromobily ohromoval účastníky luxusem a technologiemi. Svézt se chtěl prakticky každý a po celou dobu mobiledrinku si EQS SUV skoro neodpočinulo. Pasažéři byli fascinováni obrovským Hyperscreenem, extrémně tichou jízdou a překvapení zavládlo vždy při otáčení se. Díky natáčecí zadní nápravě takovou agilitu nikdo nečekal.

Technické parametry Mercedes-Benz EQS 450+

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 5 216 × 1 926 × 1 512 mm, 2 480 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon245 kW, 333 koní, točivý moment: 568 Nm
Baterie112 kWh (107,8 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 200 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,9 kWh / 100 km, dojezd: 733 km
Cena od3 213 760 Kč

Pobavení pak vzbudily ikonické umělé zvuky motoru, které v kombinaci s mohutným zrychlením, jež si všichni užili, způsobovaly téměř vesmírný zážitek. A když se při masírování v pohodlných křeslech dozvěděli, že auto dá bez problémů trasu Praha–Brno–Praha bez nabíjení plným dálničním tempem, uznale pokyvovali hlavou.

Škoda Enyaq 80x iV, Ioannis Papadopoulos

První čistě elektrické SUV Škoda na mobileDrinku sklidilo obrovský úspěch. Kromě designu exteriéru, který účastníci shledávali za povedený a stylový, především pak díky masce s LED páskem propojenými světlomety, je zaujal také bohatý vnitřní prostor. Cestující vzadu tak byli překvapeni prostorností a dostatkem místa na nohy, téměř všichni byli okouzleni i velkým úložným prostorem zavazadelníku, který je zcela srovnatelný se spalovacím Kodiaqem.

Ti, kteří usedli do elektromobilu poprvé, pak byli překvapeni i bleskovou akcelerací, kterou lze v rámci dodržování předepsaných rychlostí ve městě vyzkoušet zejména při rychlých rozjezdech ze semaforu. Velmi kladně byl rovněž vnímán tichý provoz, pohodlnost sedadel či velké množství pro Škodu typických praktických odkládacích prostor.

Technické parametry Škoda Enyaq (2020) 80x iV

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 649 × 1 879 × 1 616 mm, 2 150 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon195 kW, 265 koní, točivý moment: 425 Nm
Baterie82 kWh (77 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 135 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,7 kWh / 100 km, dojezd: 509 km
Cena od1 464 900 Kč

V neposlední řadě se zájemcům o svezení zamlouval i dostatečně dlouhý dojezd, který by je, dle jejich slov, nijak neomezoval v rámci běžného používání. Úspěch sklidil rovněž pěkně zpracovaný a hlavně přehledný infotainment či chytrá aplikace, díky níž je možné mít vůz pod dozorem i na dálku a zkontrolovat například stav nabití baterie.

Volkswagen ID. Buzz, Marek Tomíšek

I když v případě Volkswagenu ID. Buzz o typické dvoubarevné lakování, byl to právě design vozu, který účastníci obdivovali jako první. Zkrátka usměvavý výraz lidi si lidi získá a samozřejmě padaly i poznámky o podobě s legendární T1, ve které také designéři ID. Buzzu hledali inspiraci.

Uvnitř jako první zaujal velký vnitřní prostor, zejména pak obří zavazadlový prostor, jehož základní objem je u této 5místné verze přes 1 100 litrů. V souvislosti s tím přišla zpravidla otázka, zda může mít i víc míst k sezení, takže jsem vysvětloval, že tato kratší verze může mít nejvíce 6 míst, ale očekávaná delší verze bude i 7místná.

Technické parametry Volkswagen ID. Buzz Pro

Kompletní specifikace
KonstrukceMPV, 4 712 × 1 985 × 1 937 mm, 2 486 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm
Baterie82 kWh (77 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 170 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 21,7 kWh / 100 km, dojezd: 423 km
Cena od1 149 000 Kč

I když Volkswagen ID. Buzz má jiné přednosti než zrychlení, tak i u akcelerace účastníci zpravidla uznale pokyvovali hlavou. Na ukázkové trase jsou ale i úseky s horším povrchem nebo „kočičími hlavami“, kde si cestující pochvalují komfort podvozku. A to včetně těch, kteří se vezli i v Enyaqu, jenž má stejnou platformu MEB. Mnohé překvapilo i to, jak malé místo stačí k otočení tak velkého auta. Zkrátka stylový Volkswagen ID. Buzz lidi zaujal nejen designem, ale i mnoha vlastnostmi.

#mobileDrink 18 v Brně: nejnovější smartphony, VR, elektromobily a skvělé jídlo

Kterým z těchto aut byste se nejraději projeli vy? Budeme rádi za informace v komentářích, které nám pomohou třeba s výběrem aut na další #mobileDrink.

Diskuze ke článku
Martin Lacina
Martin Lacina
Muzete prosim sdelit nejake info k tem sesti mistum k sezeni ve Volkswagenu ID. Buzz?
Nikde v konfiguratoru jsem takovou moznost nenasel.
Diky
Josef L
Josef L
A když se při masírování v pohodlných křeslech dozvěděli, že auto dá bez problémů trasu Praha–Brno–Praha bez nabíjení plným dálničním tempem, uznale pokyvovali hlavou.

Jen je potřeba dodat že pouze v létě....

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze