Společnost Mitsubishi Motors na 18. ročníku Mezinárodní výstavy automobilového průmyslu v Šanghaji představí řadu modelů prezentovaných pod motivem „Urban Ambitious Life“. Mitsubishi na svém stánku v asijské premiéře ukáže koncept Mitsubishi e-Yi, představující model SUV příští generace. Je ukázkou technologií elektrifikace a pohonu 4WD, dvou klíčových silných stránek Mitsubishi společně s vyspělými systémy na podporu řízení (ADAS). Koncept bude na stánku prezentován po boku modelů Eclipse Cross a Outlander z místní čínské výroby automobilky Mitsubishi. Představí se i elektrické modely uvedené v loňském roce na čínský trh pod značkou GMMC: elektrické Eupheme EV a plug-in hybridní Eupheme PHEV.
Plug-in hybridní koncept Mitsubishi e-Yi, poháněný systémem Twin Motor, zhmotňuje klíčový slogan MMC „Drive Your Ambition“. Klíčovými vlastnostmi jsou dlouhý dojezd typický pro plug-in hybridy. Vynikající obestavění prostoru se třemi řadami sedadel umožňuje nejrůznější využití, od převozu vyššího počtu osob až po velký náklad. Koncept Mitsubishi e-Yi byl navržen jako praktický, kvalitní a všestranný crossover-SUV pro přepravu rodiny a přátel v souladu s kultivovaným městským prostředím Šanghaje.
Koncept Mitsubishi e-Yi spojuje klíčové technologie elektrifikace a pohonu 4WD, stejně tak jako vyspělé systémy na podporu řízení (ADAS) a technologie konektivity. Řidič i zbytek posádky tak může cestovat v bezpečí a s jistotou bez ohledu na klimatické podmínky nebo kvalitu povrchu. Koncept pohání vlastní systém plug-in hybridního pohonu, vyvinutý pro model Outlander PHEV a postupně v tomto modelu vylepšovaný. Pod podlahou uprostřed vozidla se nachází velkokapacitní baterie soustavy pohonu. Hnací ústrojí Twin Motor podporuje zástavbu vysoce výkonných a účinných elektromotorů vpředu i vzadu. Díky vynikajícímu obestavění prostoru vznikl velkorysý interiér pro až tři řady sedadel.
Pro plug-in hybridní pohon (PHEV) byl navržen benzínový motor o objemu 2,4 litru. V režimu sériového hybridu plní spalovací motor funkci vysoce výkonného generátoru energie, dosahujícího vysokého stupně rekuperace, přičemž velký zdvihový objem a vynikající termodynamická účinnost přispívá k tiššímu chodu a nižší spotřebě paliva. Kromě vyšší efektivity samotné plug-in hybridní soustavy pak koncept využívá pečlivě odladěné technologie ke snížení spotřeby paliva, jako je např. aktivní zavírání lamel před chladičem ke snížení aerodynamického odporu.