Elektrická ofenzíva Volkswagenu v Šanghaji. Automobilka ukázala nové autonomní SUV

Elektrická ofenzíva Volkswagenu v Šanghaji. Automobilka ukázala nové autonomní SUV
  • Nové elektrické SUV jménem ROOMZZ patří do rodiny I.D.
  • Půjde o variabilní vůz přizpůsobitelný jak rodinným, tak obchodním požadavkům

18. dubna se otevřou brány šanghajského výstaviště pro veřejnost. Již nyní však unikají informace o některých novinkách, které automobilky na čínský autosalon dovezou. Jednu z těch hlavních poodkryla automobilka Volkswagen, a to plně elektrické SUV z plánované rodiny I.D. s názvem ROOMZZ.

I.D. ROOMZZ kombinuje budoucí systémy IQ.DRIVE. Díky tomu nabízí funkci zcela automatizované jízdy v režimu „I.D. Pilot“. Cestujícím jsou informace zobrazovány v interaktivních světelných zónách. Zcela nový koncept interiéru nabízí dosud nevídané možnosti individualizace a variability. Různé konfigurace sedadel se přizpůsobí nejen osobním požadavkům cestujících, ale také příslušnému jízdnímu režimu. Aktivuje-li řidič režim zcela automatizované jízdy, mohou si cestující individuálně otočit svá sedadla o 25 stupňů směrem k podélné ose vozidla. V interiéru tak vznikne atmosféra luxusního salonku, v němž mohou cestující snadno navzájem komunikovat. Při zcela automatizované jízdě lze kromě toho pro každé sedadlo samostatně aktivovat režim „I.D. Pilot Relax“. Každý cestující si díky tomu může individuálně uvést své sedadlo do lehátkové polohy.

I.D. ROOMZZ přesvědčí také dlouhým dojezdem. Akumulátory s kapacitou 82 kWh umožňují na jedno nabití dojezd až 450 km (WLTP), resp. 475 km (v čínské verzi kombinovaného cyklu EU). Akumulátory studie lze nabít na 80 procent kapacity za půl hodiny systémem rychlého nabíjení stejnosměrným proudem o výkonu 150 kW. Dva elektromotory s celkovým nejvyšším výkonem 225 kW / 306 koní pohánějí přední a zadní nápravu (elektrický pohon všech kol 4MOTION). I.D. ROOMZZ zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy a jeho nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 180 km/h. Stejně jako u všech elektromobilů má řidič k dispozici maximální točivý moment od okamžiku rozjezdu.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze