Mitsubishi Outlander v plug-in hybridním provedením se prodává velice dobře. I nám se v testu celkem líbil, a tak nás nynější informace tolik nezaskočila. Od roku 2013, kdy se Outlander PHEV začal prodávat, se jich prodalo přes 100 tisíc.
Prodeje Outlanderu PHEV se zpočátku soustředily pouze na několik vybraných evropských trhů (Nizozemí, Skandinávie, …), avšak model se velmi rychle etabloval a rozšířil tak segment evropských SUV o nový rozměr. V listopadu 2015 pak prodeje překročily hranici 50 tisíc vozů. V letech 2015, 2016 i 2017 se tento model stal nejprodávanějším plug-in hybridem napříč celým regionem, k čemuž napomohlo i jeho průběžné vylepšování.
Outlander PHEV dokázal úspěšně oslovit širší evropskou veřejnost, počínaje prvními nadšenci v roce 2013, kterým nabídl spojení tradičních konstrukčních řešení Mitsubishi (pohon 4WD – od roku 1936, elektrický pohon – od roku 1966) s atraktivním spojením ekologických parametrů, systému pohonu S-AWC, aktivní bezpečnosti dané pohonem všech kol, efektivního obestavění karoserie SUV, vynikající spolehlivosti a nízkých provozních nákladů, a to dokonce i na trzích se silnou konkurencí domácích vozů, např. ve Švédsku nebo Německu.
Dodnes jedinečná architektura Outlanderu PHEV na bázi elektromobilu (elektromotor vpředu, elektromotor vzadu, absence převodovky, …) v podobě plně integrovaného a všestranného řešení přináší evropským zákazníkům řadu bezprostředních výhod, jako je výrazně nižší hmotnost (ve prospěch energetické účinnosti), jednodušší uspořádání (absence převodové skříně, volant bez mechanické vazby, …), nekompromisní obestavění prostoru a absolutně hladký chod. Vůz však spolehlivě poslouží i na dlouhých vzdálenostech s plným nákladem a nižší spotřebou paliva i emisí CO2.
Outlander využívá opravdu velmi netradiční řešení, které má jako každá mince své výhody i nevýhody. Mezi klady patří rozhodně dojezd na jedno nabití, spotřeba i velmi bohatá výbava. Mezi horší vlastnosti patří zpracování interiéru, ne tak jistý podvozek a někomu může vadit i malá nádrž.
Mitsubishi Outlander PHEV – test
Technické parametry Mitsubishi Outlander PHEV (2013)
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 695 × 1 800 × 1 710 mm, 1 920 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4x4 |
Výkon | 149 (89 + 60) kW, 203 (121 + 82) koní, točivý moment: 195 Nm / 4 500 ot/min |
Baterie | 12 kWh |
Nabíjení | konektory: CHAdeMO, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 13,4 kWh / 100 km, dojezd: 772 + 52 km |
Cena od | 1 252 850 Kč |
Zdroj: tisková zpráva