Mini Cooper SE pro rok 2022: o chlup větší dojezd

Mini Cooper SE pro rok 2022: o chlup větší dojezd
Fotografie: Mini
  • Normovaná spotřeba podle EPA se meziročně zlepšila
  • Cooper SE upevňuje pozici nejúspornějšího elektromobilu
  • Skvělou spotřebu potvrdil i náš redakční test

Federální agentura pro životní prostředí (EPA) každoročně testuje spotřebu automobilů, prodávaných ve Spojených státech. Ačkoliv bývá pravidelně pranýřována kvůli používané metodice, která údajně nemá mnoho společného s reálným provozem (vzpomeňte si na útoky proti starší evropské metodice NEDC/NEFZ), přesto je obecně respektována jako reference jak pro vzájemné porovnávání jednotlivých modelů, tak pro výpočty nejrůznějších daní a poplatků. Pro Evropana je zajímavé, že reflektuje mnohem vyšší podíl dálnic na silniční síti v USA a přestože jsou rychlosti při ní dosahované podstatně nižší, než v evropské WLTP, přesto se výsledné spotřeby liší, často velmi výrazně. A nejvíce jsou na tom bity elektromobily, jejichž spotřeba je přímo závislá na rychlosti a jsou, na rozdíl od spalovacích motorů s převodovkami, nejefektivnější ve velmi nízkých rychlostech.

Mini Cooper SE je toho krásným příkladem. Zatímco podle WLTP ujede 232 km, EPA mu přisuzuje pouhých 177 km. Respektive přisuzovala, protože přeměření auta modelového roku 2022 podle insideevs.com ukázalo hodnotu 183 km, aniž by se na autě něco fyzicky změnilo. Zajímavé je, že zlepšení nastalo jen při městském provozu, dálniční spotřeba se nezměnila. Protože jde o poměrně citelný rozdíl, lze usuzovat, že výrobce zapracovat na optimalizaci řídicího softwaru a podařilo se mu dále vylepšit beztak špičkovou úspornost Cooperu SE. Ten je totiž nejen podle mnohých nejzábavnějším aktuálně prodávaným cenově dostupným elektromobilem, ale možná trochu překvapivě i nejúspornějším. Což mj. potvrdilo i měření našeho redakčního specialisty na úspornou jízdu, Marka Tomíška. Ten mu naměřil spotřebu 15,4 kWh/100 km a umístil jej na první místo žebříčku nejúspornějších elektromobilů, před dosud nedostižný Hyundai Ioniq Electric.

Mini udávanou spotřebu podle WLTP zatím neaktualizovalo, takže buď do Evropy zatím nedorazily dotyčné změny, nebo byly určeny jen pro USA. Každopádně Mini Cooper SE zůstává, i přes svůj relativně malý dojezd a podle dnešních měřítek už pomalejší DC nabíjení (maximálně 50 kW), velmi zajímavým tipem na univerzální, velmi stylový stroj pro večerní městské bulváry i odpolední zábavu na okreskách.

Technické parametry MINI Cooper SE

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 3 845 × 1 727 × 1 432 mm, 1 365 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon135 kW, 184 koní, točivý moment: 270 Nm
Baterie32,6 kWh (28,9 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 50 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15 kWh / 100 km, dojezd: 233 km
Cena od971 100 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze