MG Cyberster přijel do Česka. Toto jsou naše první dojmy

MG Cyberster přijel do Česka. Toto jsou naše první dojmy
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Vůz přijde na evropský trh příští rok v létě
  • Vrcholná verze nabídne pohon všech kol a výkon 536 koní
  • Střecha MG Cyberster se stáhne za 10 sekund a ve výbavě nechybí 5G konektivita

Naprostou bombu přivezlo MG do České republiky. Plně elektrický kabriolet s označením Cyberster je nyní účastníkem poutní cesty, kterou zorganizovali bratři Ross a Hugo Turnerovi narození v britském Devonu. Jejich expedice zahrnuje cestu z Velké Británie přes Evropu, Střední východ, Indii až jihovýchodní Asii a v příštím roce skončí v Šanghaji. Jejich společníkem je právě elektrické MG, které je nejen oslavou 100 let existence značky, ale současně má být konkurencí hlavně pro Porsche, a to díky dvoumotorové variantě s výkonem skoro 540 koní a zrychlením z 0 na 100 km/h v čase 3,2 sekundy. A jelikož aktuální zastávkou bylo včera Česko, dostali jsme šanci se na vůz podívat detailně.

MG Cyberster – první dojmy

Dvoumístný elektromobil s plátěnou stahovací střechou je hodně povedený, co se týče designu. Hlavně záď se nese v hodně extrémním stylu a divoce tvarovaný zadní nárazník + světlomety jasně ukazují, že s tímto autem si nebude radno zahrávat. V kabině je překvapivě místa celkem dost, střecha se dokáže složit/natáhnout v čase 10 sekund a výbava zahrnovala ovládání dveří skrze speciální tlačítko nebo širokoúhlý displej před řidičem, který má lehký sklon směrem k jeho očím a současně je rozdělen na dvě samostatné obrazovky. Spolujezdec se tak bude moci kochat krajinou za pořádného svistu větru. Důležité je zmínit, že vůz přijde na trh v polovině příštího roku, takže zcela jistě dojde na test, kde blíže prozkoumáme jeho kvality.

MG Cyberster dorazí příští rok hned ve dvou variantách. Základní verze nabídne nižší výkon, pohon zadní nápravy a 64kWh baterii, naopak ta vyšší přijde s pohonem všech kol, výkonem 536 koní a točivým momentem 725 Nm. Baterie vozu v tomto případě nabídne kapacitu 77 kWh, takže s troškou snahy vůz ujede až 400 km, což potvrzují i samotní bratři Turnerovi, kteří jezdí právě s touto výkonnější verzí. Omezením je maximální nejvyšší rychlost, která ani přes obří výkon nepřekročí 200 km/h. A jelikož je to kabriolet, MG prozradilo, že Cyberster váží ve své plné specifikaci 1 984 kg. Hodně efektním prvkem jsou „nůžkové“ boční dveře. Nastupování do vozu skrze ně mi přitom nedělalo až takový problém, jaký bych čekal. Rozměrná kožená sportovní sedadla pojmou i širší postavy a snad jen netypický vzhled ovladače převodovky je něco, co mi úplně nepadlo do oka.

Pro co nejsportovnější jízdu je na pravé části volantu červené tlačítko „Super Sport“, po jehož aktivaci bude odemčen plný výkon vozu a zostří se reakce na plynový pedál + omezí stabilizační systém. Hodně se mi líbila pádla pod volantem, která slouží pro ovládání síly rekuperace. Jak už bylo zmíněno, elektrickou novinku můžeme spatřit na evropských silnicích od léta příštího roku. Vrcholné dvoumotorové provedení bude stát okolo 2,5 milionů Kč. Levnější verze s menším dojezdem a výkonem by naopak mohla startovat okolo 1,9 milionu Kč. Co se týče výbavy, standardem jsou aktualizace OTA, 5G konektivita či čtyři jízdní režimy.

Technické parametry MG Cyberster

Kompletní specifikace
Konstrukcekabriolet, 4 533 × 1 912 × 1 328 mm, 1 984 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon394 kW, 536 koní, točivý moment: 725 Nm
Baterie77 kWh (72,4 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenípalubní: 7 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?
Cena od
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze