Mercedes na CESu ukázal nové CLA. Má chytřejší infotainment než třída A

aktualizováno o naše fotografie
Mercedes na CESu ukázal nové CLA. Má chytřejší infotainment než třída A
Fotografie: Mercedes-Benz
  • Infotainment MBUX už nematou konverzace ostatních lidí
  • Po vzoru třídy S je k dispozici i systém ENERGIZING comfort
  • Na trh dorazí v květnu letošního roku

Veletrh CES v Las Vegas už není jenom o chytré elektronice. Však letos právě na CESu ukázal Nissan nejsilnější variantu modelu Leaf a Mercedes odhalil světu CLA. Jasný důkaz, že automobilových premiér bude na CESu každoročně přibývat. Ale pojďme teď k Mercedesu.

Když Mercedes ukázal novou třídu A, zdálo se, že na novou generaci CLA už ani nedojde. Opak je ale pravdou. Už ve třídě A bylo zajímavé, že Mercedes do svého nejdostupnějšího modelu dal nejnovější infotainment systém MBUX (Mercedes-Benz User Experience). A jinak na tom není ani CLA.

Palubní desce dominují dva displeje o velikosti 10,25 palců, ostatně jako ve všech Mercedesech nových generací. Zpátky ještě na skok k infotainmentu. Podrobně se můžete na systém podívat v našem videu níže. Mercedes však šel ještě dále a nově už hlasové ovládání nematou ostatní cestující. Asistentka reaguje pouze na toho, kdo řekl „Hej Mercedesi“. Takto asistentku oslovíte a následně se ptáte na počasí, žádáte o navigační pokyny a tak podobně, a to vše i v češtině. Informace můžete odečítat z barevného head-up displeje nebo poslouchat hudbu z reproduktorů Burmester.

Už ve standardní výbavě je dost bezpečnostních prvků: nouzové brzdění, predikce nárazu zezadu nebo hlídání jízdního pruhu. Za rozpoznávání značek nebo adaptivní tempomat je však potřeba si připlatit. Jestli vše bude fungovat tak dobře jako v Mercedesu CLS, rozhodně půjde o dobrou investici.

I CLA dostane po vzoru třídy S či CLS funkci ENERGIZING comfort. Jedná se o systém, který vás v průběhu jízdy „protáhne“ – infotainment vám říká a ukazuje, jak se máte pohybovat, abyste během jízdy neztuhli.

Pod kapotou bude dvoulitrový přeplňovaný zážehový čtyřválec o výkonu 165 kW a 350 Nm v kombinaci s dvouspojkovou převodovkou 7G-DCT. S příchodem na trh bude k dispozici více pohonných jednotek, a to i s manuální převodovkou či pohonem všech kol. Na trh dorazí v květnu letošního roku.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze