Mercedes na poli elektromobility pracuje na své rodině E.Q. a dokonce by časem chtěl mít od každého modelu i hybridní variantu. Zatímco užitková auta hybridní pohony moc nedostávají, tak pohon na čistou elektřinu ano. A přesně takto to bude i u modelu Vito, respektive eVito, které bude v roce 2019 následováno modelem eSprinter. Ten zkraje příštího roku přijde na trh ve třetí generaci.
„ Sprinter je vlajkovou lodí naší produktové řady pro firemní vozové parky a definuje naše pojetí komplexního systémového řešení. Rozsáhlé know-how o jednotlivých odvětvích, jedno vozidlo, které lze přizpůsobit různým požadavkům na dopravu, a inovativní služby v oblasti konektivity splývají v jednu komplexní nabídku. Sprinter je prvním exemplářem této nové třídy vozidel divize Mercedes-Benz Vans a je dobře připraven splnit nároky kladené na chytrý hardware,“ říká Volker Mornhinweg, vedoucí divize Mercedes-Benz Vans.
Třetí generace modelové řady Sprinter, která bude představena v únoru 2018, splňuje ambice inovátora celé třídy vozidel především se zcela nově koncipovanými službami v oblasti konektivity. Poprvé byl hardware pro připojení k internetu dalekosáhle integrován do infrastruktury vozidla jako jeho pevná součást. Tím je vytvořen základní předpoklad pro realizaci inovativních služeb a řešení pro specifická odvětví a jejich zdokonalování v budoucnosti.
„Integrace do internetu věcí nabízí celou řadu nových možností ohledně optimalizace procesů a zvyšování efektivity. V době uvedení nového modelu Sprinter na trh nabídneme první služby v oblasti konektivity. Naše portfolio však budeme důsledně rozšiřovat a nepřetržitě přizpůsobovat požadavkům našich zákazníků a jejich obchodním modelům,“ říká Dr. Ulf Zillig, vedoucí celkového projektu Sprinter v divizi Mercedes-Benz Vans.
Řešení v oblasti konektivity a telematiky zásadním způsobem přispívají k optimalizaci vozového parku. Zvyšování efektivity vyplývá mimo jiné z přehledného a snadno realizovatelného řízení vozového parku, například prostřednictvím přehledného sledování vozidel a dostupnosti všech ekonomických ukazatelů. Trvalá komunikace mezi manažerem vozového parku a řidičem, jakož i nekomplikované připomínání údržby a oprav, usnadní kromě toho každodenní pracovní život. Co bylo dosud na základě osamocených řešení vyhrazeno pouze velkým firmám s odpovídajícími počty vozidel, to bude nyní možné využívat také ve středně velkých a malých vozových parcích. Po zavedení řešení „Mercedes PRO Adapter“ pro dodatečnou montáž v září 2017 nalezne nyní v novém modelu Sprinter poprvé uplatnění řešení přímo z výroby, které je zcela integrováno do vozidla.
Mercedes-Benz Vans vsází na komplexní strategii také v oblasti elektrického pohonu. V příštím roce mají být elektrifikovány všechny modelové řady pro podnikání. Prvním krokem je model eVito, který bude k dispozici ve druhé polovině roku 2018. Po modelu eVito bude v roce 2019 následovat eSprinter, avšak na míru střižená celková systémová řešení nevznikají pouze na základě elektricky poháněného vozidla.
Zdroj: tisková zpráva