Méně válců, více elektřiny. Bentley uvádí svůj historicky nejrychlejší model

 Méně válců, více elektřiny. Bentley uvádí svůj historicky nejrychlejší model
Fotografie: Bentley
  • Bentley uvádí čtvrtou generaci modelu Continental
  • Je v čele snah převést všechny modely na plug-in hybridy
  • Přináší změny nejen v technice, ale také v designu

Bentley, někdejší konkurent Rolls-Roycu, a jeho pozdější dlouholetý bratr, nyní patří do koncernu Volkswagen a zůstala mu továrna v Crewe, odkud dříve vyjížděly i vozy Rolls-Royce. Ta byla zmodernizována, rozšířena a dnes patří mezi nemnoho závodů, schopných plné individualizace při zachování špičkových standardů kvality a produkce. Aktuálně prochází další transformací, související se zaváděním elektrických pohonů. Ačkoliv plány na čistě bateriový elektromobil byly odloženy na rok 2026, nové vedení značky v čele Frankem-Steffenem Walliserem začalo se zaváděním plug-in hybridů do celé produkce. Zatímco modely Bentayga a Flying Spur už pomyslné logo PHEV zdobí, Continental přišel na řadu právě teď, při příležitosti uvedení nové generace.

Ta spočívá na stejné platformě, sdílené s Porsche Panamera, jako předchůdce, avšak byla rozsáhle přepracována a 68 % dílů je nových. A nezmění se ani možnost vybrat si dvoudveřový model Continental GT/GTC ve vrcholné verzi Speed. Jenže ta nově už nebude dvanáctiválcová, ale „jen“ V8 s elektrickou vzpruhou v podobě plug-in hybridní jednotky s výkonem 190 k a 450 Nm. Ta zvládne vůz pohánět i samostatně rychlostí až do 140 km/h. Nový Coninental GT/GTC díky tomu vyklouzl zpod břitů flotilových emisí, protože měřicím cyklem WLTP protančil s průměrem 29 g CO2 na 100 km. Baterie o kapacitě 25,9 kWh se nabíjí skrz 11kW AC přípojku dvě a tři čtvrtě hodiny a stačí až na 81 km jízdy. Elektromotor navíc umožnil použít u spalovacího motoru s výkonem 600 koní jednodušší typ turbodmychadel single-scroll.

Mnohem důležitější ale je druhá, rudá stránka toho všeho. Elektromotor účinně pomáhá naplnit odkaz slavných předků a jména Speed. Mamutí stroj totiž vystřelí z klidu na stovku za 3,4 s, tedy nejrychleji ze všech dosavadních sériových Bentleyů. Nejvyšší rychlost je sice elektronicky omezena na 285 km/h, nicméně při slavném rychlostním testu 292 m pod mořskou hladinou odjištěný stroj hladce přesáhl tempo 322 km/h. Předvedl to v norském podmořském tunelu Ryfylke za asistence tamější policie. Při klasických testech pak prolomil metu 335 km/h, a to dokonce s druhou generací biopaliva v nádrži. Ale to není to nejdůležitější. Hlavní je, jak se k tomu všemu postavil značkový marketing.

Ten by totiž u značky, která se právem chlubí silnými sportovními tradicemi, a vozí ty nejbohatší lidi planety, s důrazem na ekologii nemusel uspět. Proto elektrický pohon cíleně prezentuje jako prostředek k ještě lepším výkonům. A my mu držíme palce, protože by tím mohl pomoci zvrátit negativní sentimenty vůči elektromobilitě, které dosud ovládají velkou část veřejnosti. Je to tak trochu vabank; Bentley trpí přestárlou výrobní řadou a propadem poptávky kvůli náročným podmínkám na trhu. Každopádně moudřejší budeme ve třetím čtvrtletí, kdy se Continental GT/GTC začne prodávat. Kupé GT Speed začne na 236 600 librách (6,97 milionu korun), což je pochopitelně jen virtuální číslo. Automaticky se počítá s tím, že každý zákazník utratí další desetitisíce za další výbavu a individualizaci.

tisková zpráva
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze