Luxusní čínské elektromobily přichází do Česka

fNews
Luxusní čínské elektromobily přichází do Česka
Fotografie: Xiaomi
  • Xiaomi představilo model YU7 se špičkovými parametry, Xpeng přináší své elektromobily i do Česka
  • Rada hl. m. Prahy schválila finální podobu parkování elektromobilů od příštího roku
  • fNews přináší výběr těch nejzajímavějších zpráv za uplynulý týden

Vítejte u dalšího dílu fNews, dnes si ukážeme několik lákavých čínských aut, přičemž hned tři z nich se začínají prodávat i v Česku. Také si představíme finální podobu parkování elektromobilů v Praze a zakončíme novými prodejními čísly.

fNews partner 2025

fNews #314 – Luxusní čínské elektromobily přichází do Česka

Podcast v audio formě

Další čínský výrobce vstoupil na český trh a přinesl rovnou tři auta, přičemž nás budou zajímat všechny. Xpeng totiž vyrábí čistě elektromobily a sám sebe vidí jako konkurenta Tesly. Základním modelem na našem trhu bude Xpeng G6, který má 800voltvou architekturu, nabíjení rychlostí 300 kW a baterie má kapacitu 87,5 kWh. Díky tomu nabídne dojezd 550 km. Můžete si však pořídit verzi s menší baterií o kapacitě 69 kWh s dojezdem 435 km podle WLTP. O něco větší model G9 se chlubí prémiovým vzduchovým podvozkem, nabíjení si sáhne prý až na 320 kW a varianta s delším dojezdem ujede 570 km. Posledním modelem bude Xpeng P7, což je liftback se sportovnějšími linkami. Verze Performance pak zrychlí na stovku za 4,1 vteřiny. Sympatické je, že automobilka nenabízí příplatkovou výbavu a v pořizovací ceně máte vše, od prémiových materiálu v interiéru, bezdrátové nabíjení telefonu a další technologie. Model G6 začíná na ceně od 1 119 900, i když kompletní ceníky ještě nemáme. Do konce roku se má v Česku otevřít 6 až 8 dealerství.

I další novinka bude čínská, protože Xiaomi tam uvedlo svůj druhý model YU7. To vychází z předchozího sedanu SU7, ale tentokrát jde o SUV, které nabídne opět špičkové parametry. Na začátek rovnou řeknu, že plány na příjezd aut do Evropy nejsou ještě pevně dané, ale údajně by se tak mohlo stát v roce 2027. YU7 má pět metrů a na svou velikost působí dynamicky, trochu připomíná Porsche. Základní verze má výkon 320 k a na stovku se dostane za 5,88 sekundy. Baterie má kapacitu 96,3 kWh a podle čínské normy ujede 835 km. Verze Pro přidává další elektromotor a nabídne celkový výkon 496 k. Vrcholná verze Max má baterii o kapacitě 101,7 kWh, systémový výkon 691 k, na stovku se dostane za 3,23 vteřiny a dojezd slibuje 760 km. To jsou působivé parametry a auto se chlubí také prémiovými materiály, vzduchovým pružením a špičkově rychlým infotainmentem.

Rada hlavního města Prahy konečně schválila avizované změny v parkování elektromobilů. Do konce roku 2025 zůstává výhoda parkování zdarma, následně přichází nový systém, kdy elektromobily mohou uplatnit 50% slevu na dlouhodobé i krátkodobé stání. Tato výhoda nebude platit pro plug-in hybridy. Další novinkou je celopražský parkovací tarif za 24 tisíc korun ročně. Má však zásadní podmínku – je dostupný pouze pro lidi s trvalým bydlištěm v Praze, nebo firmou v Praze.

Elektromobilita v Česku se rozjíždí pomalu, ale začíná nabírat rychlé tempo. Za prvních pět měsíců roku 2025 vykázala nárůst o 111,7 %, což je nejrychlejší tempo v celé Evropské unii. Celková čísla však stále tak zářná nejsou a podíl elektromobilů mezi prodanými rovněž ne, ten činí pouze 5,5 %, což nás řadí na 19. místo v EU. Mezi nejúspěšnější modely u nás patří Škoda Elroq, Enyaq a Tesla Model Y.

Co na dnes ukázané čínské novinky říkáte? Láká vás prémiový Xpeng, nebo byste si Čínu nekoupili už z principu? Dejte vědět do komentářů a sledujte fDrive.cz.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze