Lucid vyhlásil boj Tesle. Představil brutálně rychlou verzi modelu Air

3
Lucid vyhlásil boj Tesle. Představil brutálně rychlou verzi modelu Air
Fotografie: Lucid Motors
  • Výroba začne v první polovině roku 2023
  • Vůz dostal tři elektromotory a speciálně naladěný podvozek
  • Z 0 na 96 km/h zrychlí za 2 vteřiny

Tesla si dlouhodobě drží pozici výrobce nejrychlejších sériově vyráběných elektromobilů světa. Její Model S Plaid hravě strčí do kapsy veškeré supersporty, čemuž pomáhá několik elektromotorů a výkon přes 1 000 koní. Před pár dny se však objevil pro Teslu vážný konkurent. Jedná se o amerického výrobce Lucid, který vypustil do světa tiskovou zprávu o nové variantě modelu Air. Ta dostala označení Sapphire a jedná se o raketu na čtyřech kolech. Standardem jsou tři elektromotory a výkon přesahující 1 200 koní. Součástí výbavy je sportovní snížený podvozek, překalibrované tlumiče a hlavně – karbon-keramické brzdy. Díky nim půjde s novou verzí modelu Air dovádět klidně i na závodním okruhu. Fascinující jsou pak hodnoty zrychlení.

Výrobce se chlubí, že Lucid Air Sapphire umí zrychlit z 0 na 96 km/h v čase dvou sekund! Nic rychlejšího se zatím nevyrábí a ani Tesla Model S Plaid na to nestačí. Nepředstavitelné je i zrychlení z 0 na 160 km/h, které v tomto případě může proběhnout do čtyř sekund. Kdo by snad chtěl s tímto vozem soupeřit ve sprintech, bude si muset zapamatovat, že model Air Sapphire zvládne zajet sprint na 400 metrů pod 9 sekund. V rozletu jej pak zastaví omezovač, který zasáhne v rychlosti 322 km/h. Podle výrobce jsou všechna čísla reálná a řidič nebude muset před jízdou spouštět speciální režim či „na něco čekat“. Konečné hodnoty výkonu a točivého momentu ale Lucid upřesní až později.

Hlavní předností nové edice je třímotorové hnací ústrojí s novou zadní pohonnou jednotkou se dvěma motory. Vpředu se nachází třetí hnací motor a celá soustava má speciální chlazení statoru. Samozřejmostí je chladící systém trakční baterie, který je upraven pro zvládnutí takto vysokého výkonu. Nastavení podvozku verze Sapphire je koncipováno tak, aby maximalizovalo výhody obřího točivého momentu s možností jeho vektorování. Pro ostřejší a přesnější jízdu nebude chybět natáčení zadní nápravy a pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S o rozměrech 265/35 R20 vpředu a 295/30 R21 vzadu. Kola vozu pak nabídnou odnímatelné kryty z uhlíkových vláken, které dále optimalizují aerodynamickou účinnost.

Ani v kabině to nebude žádná nuda. Přední cestující uvítají elektricky nastavitelná sportovní sedadla, která lze nastavit v 18 směrech. Palubní deska a dveře jsou zdobeny dýhou z tmavého dřeva Mojave a volant a vnitřní část střechy zdobí černá Alcantara. Displej palubního systému nově obsahuje motiv Sapphire a tato verze nejspíše bude limitovanou edicí. Výroba se má spustit v polovině příštího roku a cena pro americký trh startuje na částce 249 900 dolarů (v přepočtu 6,1 milionu Kč).

Technické parametry Lucid Air Dream Edition Performance

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 975 × 1 939 × 1 410 mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon828 kW, 1 126 koní, točivý moment: 1 390 Nm
Baterie118 kWh (100 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 300 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?
Cena od5 450 000 Kč
Diskuze ke článku
Tomáš Čermák
Tomáš Čermák
Naposledy upraveno: 23. 8. 06:20
Aneb pomerovani organu pokracuje.
Je to uplna lidofka, asi rozbiju prasatko.
Dini Dini
Dini Dini
S křížkem po funuse. Tohle už snad nikdo nežere ani Tesle...posloužilo to a teď už to vypadá nezajímavě..
Two Gamers cz
Two Gamers cz
Jde nabíjet Lucid u SC Tesla??

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze