Lucid Air přišel o omezovač. Kolik se z elektromobilu podařilo vytáhnout?

Lucid Air přišel o omezovač. Kolik se z elektromobilu podařilo vytáhnout?
  • Testování probíhalo ve výzkumném centru v Ohiu
  • Vůz bez omezovače nebyl v sériové verzi
  • Podařilo se dosáhnout maximální rychlosti 378 km/h

Nová automobilka Lucid Motors nás nepřestává překvapovat výkony svého elektrického modelu. Na neskutečné zrychlení elektromobilů jsme si již zvykli, v disciplíně maximální rychlosti však mají vozy pouze s elektromotorem co dohánět. Premiant Tesla Model S je totiž vždy omezený maximálně na „suchých“ 250 km/h, což zvládne kdejaký německý konkurent s dieselovým agregátem. Omezení rychlosti má z pravidla chránit baterii před přehřátím, Lucid se však jal zjistit, kolik by jejich Air zvládl při vypnutí omezovače.

Automobilka se rozhodla omezovač vypnout na testovací trase TRC (Transportation Research Center) v Ohiu. V přípravných testech vůz zvládl dosáhnout rychlosti 350 kilometrů za hodinu, což pro automobilku pořád nebylo dost. Nejvyšší rychlost dosažená na okruhu byla tak v konečném výsledku závratných 378 km/h, což je na čtyřdveřový sedan opravdu neskutečná hodnota. Podle všeho si Lucid vedl skvěle, pořád je prý ale co zlepšovat. Například vzduchové odpružení se nedokázalo v takové rychlosti vyrovnávat s náhlými změnami a přední elektromotor se zahříval více než predikovaly počítačové simulace.

Abychom však byli naprosto korektní, tak musíme říct, že vůz nebyl ve své sériové podobě. Interiér vozu byl doslova „vykotlaný“ a přibyla naopak ochranná klec, která je v takových rychlostech jistě nutností. Vedle testování se však společnost potýká s většími problémy, například jak zafinancovat továrnu v Arizoně, která přijde na 700 milionů dolarů. Ostatně se stavbou továrny má problém i jiný smělý konkurent Tesly, Faraday Future.

Zdroj: electrek.co

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze