Lotus Eletre zveřejnil ceny a specifikace. Přepisuje knihu rekordů

1
Lotus Eletre zveřejnil ceny a specifikace. Přepisuje knihu rekordů
Fotografie: Lotus
  • Vrcholná verze Eletre R je nejrychlejším dvoumotorovým elektrickým SUV celého světa
  • Stovku z klidu zvládne pod tři sekundy
  • K mání budou i dostupnější provedení Eletre a Eletre S

Lotus Eletre byl navržen ve Velké Británii, vyráběn však bude v čínském Wu-chanu, kde je k dispozici kapacita až pro 150 000 aut ročně. Má jít o první hyperSUV, a to jak jízdními výkony, tak schopnostmi podvozku. Ten byl odladěn na severní smyčce Nürburgringu, kde v současné době ještě probíhá cizelování systémů pro autonomní jízdu. Vůz má sice primárně uspokojit severoamerický a čínský trh, avšak aktuálně míří i na devět nejdůležitějších evropských trhů. Přirozeně do Velké Británie, dále do Německa, Nizozemska, Belgie, Francie, Itálie, Norska, Švédska a Švýcarska. Zároveň byly oznámeny i startovní ceny, které se sice liší trh od trhu, avšak v Německu, kde jsou z kontinentální Evropy nejnižší, startují na 95 990 eurech (2,36 milionu korun) za Eletre, případně na 120 990 eurech (2,97 milionu korun) za Eletre S či na 150 990 eurech (3,71 milionu korun) za vrcholnou verzi Eletre R.

Zatímco první neoficiální zprávy slibovaly 600 koní, zrychlení z klidu na stovku za tři sekundy a stokilowatthodinovou baterii, skutečnost je ještě šťavnatější. Polozávodní provedení Eletre R, které je oproti dvěma zbylým mechanicky přepracované, totiž nabízí rovnou 918 koní a stovku zvládne ještě o několik setin sekundy dříve; konkrétně za 2,95 s. Baterie pak má rovnou 112 kWh (předpokládáme, že brutto, výrobce to zatím neupřesnil) pro všechny verze a nabíjí se díky 800V architektuře z 10 na 80 % SoC pouhých 20 minut. Zajímavostí je dvourychlostní převodovka pro Eletre R, s níž dosahuje až 265 km/h. Jednorychlostní agregát pro zbylé dvě verze má ovšem maximálku nižší jen o chlup (258 km), zato nabízí mnohem delší normovaný dojezd podle WLTP (600 vůči 490 km). Výkon činí stále velmi pěkných 612 koní.

Více než pětimetrové SUV vypadá na fotkách menší. Zasloužila se o to i relativně malá celková výška

Eletre R bude plně vyzbrojen k maximálním zážitkům již z výroby a dostane proto tužší tlumiče i stabilizátory spolu se sníženým těžištěm. Jako jediný také nabídne jízdní režim Track, který nabídne launch control a plně otevřenou aktivní masku. Dokoupit lze ještě keramické brzdy, to ale platí i pro slabší verze, stejně jako nabídka sportovnějšího podvozku, karbonových doplňků a vysokovýkonných pneumatik.

V nabídce bude celkem šest barev – červená, černá, zelená, žlutá a dva odstíny šedi. Odpovídajícím způsobem lze nabarvit i brzdové třmeny. Standardní 22" kola lze nahradit rozměry 23", nebo naopak 20". Na výběr bude rovněž šest unikátních interiérů s možností volby veganské náhrady kůže. A protože je dnes správné hovořit o recyklaci a udržitelnosti i v té nejvyšší společnosti, tak tu máme i 100% recyklované i recyklovatelné koberce. K mání budou dvě konfigurace interiéru; pro Čínu čtyřmístná, pro ostatní trhy pětimístná.

Interiér lavíruje mezi britským decentním vkusem a čínskou obsesí po barvách, elektronice a pestrosti

Vůz by měl být podle Lotusu jako první na světě připraven na plně autonomní řízení a nabídnout palubní elektroniku té nejvyšší třídy, která zvládne nejen příslušné výpočty, ale i 3D zobrazování na displejích. Standardem je soundsystém KEF Premium Audio s hudebním výkonem 1 380 W a 15 reproduktory, lepší verze Eletre S nabídne kromě spousty dalších rozmazlovadel i high-endové ozvučení KEF Reference s 2 160 W a 23 reproduktory.

Technické parametry Lotus Eletre R

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 5 103 × 2 135 × 1 630 mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon675 kW, 918 koní, točivý moment: 985 Nm
Baterie112 kWh (107 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 350 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 490 km
Cena od
Diskuze ke článku
Roman Wirgler
Roman Wirgler
To není Lotus, to je bachraté a těžké něco, něco navíc úplně zbytečného a bez špetky sportovnosti. Pokud jí tedy nemyslí zrychlení v přímce.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze