Včera automobilka Lexus zahájila výrobu modelů LC pro evropské trhy. Všechny modely budou vznikat na montážní lince v japonském závodu v Motomachi, kde se dříve rodil supersport LFA.
Novinkou celé linky je prosklená kóje, kde je každý milimetr karoserie vozu podroben pečlivé prohlídce v záři výkonných LED světel. Prostor pro kontrolu tlumičů výfuku je obklopen silnějšími skleněnými panely, aby bylo možné odhalit i ty nejdrobnější zvukové odchylky. Zde se kontroluje i chod a kvalita funkčních součástí, například dveří. Montáži modelu LC se věnuje tým speciálně vybraných a vyškolených mistrů výroby Takumi, kteří mají mnohaleté zkušenosti ve výrobě vozů Lexus.
Uvedení modelu LC v evropských autosalonech je naplánováno na letošní srpen. Zákazníci budou moci volit ze dvou různých typů pohonu. LC 500 s benzinovým agregátem V8 používá desetistupňovou automatickou převodovku, která je v rámci osobních vozů světovou novinkou. Plně hybridní LC 500h těží z výhod nového vícestupňového hybridního pohonu Lexus, tedy technologie příští generace, která přináší různorodé výhody co do jízdních schopností a vyššího požitku z jízdy, včetně vyššího točivého momentu a přímější lineární akcelerace při rozjezdu z místa.
Na Lexus LC 500h jsme se mohli podívat již v minulosti na autosalonu v Paříži. Česká premiéra modelu LC 500h a LS 500h se na českém území uskutečnila 18. dubna. Model LC 500h má pod kapotou 3,5litrový šestiválec s výkonem 299 koní, které se přenášejí na zadní kola. Stejně jako LS 500h můžete čistě na elektřinu jet rychlostí až 140 km/h. Zrychlení z klidu na sto trvá přesně pět sekund a maximální rychlost činí 250 km/h. Samotný elektromotor má výkon 179 koní.
Zdroj: tisková zpráva