Sedmimístných SUV na trhu pořád tolik není a pokud byste chtěli najít nějaké hybridní, jedna ruka by na spočítání stačila úplně v pohodě. Lexus se proto rozhodl vkročit do tohoto malého rybníčku protáhnutím modelu RX. Prý proto využila zásady japonské pohostinnosti „omotenashi”, na které si značka zakládá.
Uvnitř nového RX L tedy najdete dvě sedadla navíc, přičemž by nemělo dojít k omezení ani v oblasti kolen, ani hlavy. Navíc by mělo zůstat dost místa i pro zavazadla. Auto je o 110 mm delší ve srovnání s původním pětimístným provedením. Rozdíl tedy odpovídá přibližně jen šířce lidské dlaně.
Design se téměř nezměnil a RX tedy určitě poznáte na první dobrou. Prodloužení délky by samo o sobě nestačilo, úhel zadních výklopných dveří je proto o něco strmější. Místo uvnitř se díky více „krabicoidnímu“ vzhledu zlepšilo o víc, než by se původně mohlo zdát. Další cenné milimetry designéři získali jednoduchým přemístěním mechanismu pohonu zadního stěrače z horní části okna dolů.
Třetí řada sedadel by měla jít velmi lehce sklopit tlačítkem. Podle Lexusu jsou všechna sedadla vyrobena ve stejně vysoké kvalitě a nabízejí úplně stejné pohodlí jako ostatní sedadla. I na delších cestách by proto nemělo být cestování na zadních sedadlech utrpení.
Pod kapotou by se dle našich informací měl nabízet pouze hybridní agregát s označením 450h. Jak pohonná jednotka funguje si můžete přečíst v našem podrobném testu. Prodlouženou variantu jsme viděli poprvé na autosalonu v Ženevě, automobilka nám potvrdil uvedení na český trh v květnu.
Zdroj: newsroom.lexus.eu