Třikrát hurá! Modernizovaný Lexus RX dostal podporu CarPlay. A nejen to

Třikrát hurá! Modernizovaný Lexus RX dostal podporu CarPlay. A nejen to
  • Největší slabinou Lexusu oproti konkurenci byl právě infotainement
  • Nedočkali jsme se nové generace infotainmentu, ale i podpora Apple CarPlay je cesta dobrým směrem
  • Změnou prošel samozřejmě exteriér i interiér

Nebývá to až tolik zvykem, aby importér některé automobilky pořádal tiskovou konferenci, kde se představí lehká modernizace některého z modelů. Občas ale takový facelift přinese velmi důležité změny, které stojí za to odprezentovat osobně. A přesně to je případ faceliftu, který dostal Lexus RX.

Automobilka Lexus odhalila nové prémiové SUV s označením RX, které přináší evoluční změny tohoto klíčového modelu značky. Model při svém prvním uvedení v roce 1998 pomáhal zakládat segment prémiových SUV. Prodeje nového RX by měly být zahájeny na podzim roku 2019.

Karoserie nového RX si zachovala svůj výrazný a sportovní vzhled. Úpravou charakteristické křivky po celé šířce vozu se podařilo RX propůjčit konzistentní vnější podobu. Výsledkem je elegantní a současně sportovní exteriér v souladu s novým designovým jazykem značky Lexus. Nové RX je kromě toho vybaveno celosvětově prvním systémem adaptivního ovládání dálkových světel (AHS) typu BladeScan a nejnovější generací bezpečnostního paketu Lexus Safety System+.

Asi největší a nejdůležitější novinkou je nový infotainment, který přináší podporu Apple CarPlay. Ano, čtete dobře. I Lexus už má ve své nabídce infotainment, kde můžete používat systémy od jiných společností. Je to možná malý krok, ale velmi důležitý. Lexus moc dobře ví, že pokud v něčem za konkurencí opravdu zaostával, tak to byl právě infotainment. Nyní tímto krokem ukazuje, že mu tato stinná stránka není jedno a že se na všem snaží pracovat. Pro CarPlay budete potřebovat kabel, což může někdo brát jako krok zpátky. Pokud by však mělo bezdrátové spojení fungovat tak špatně jako v BMW, tak za spárování kabelem budete rádi.

Změnou prošel i interiér. Třetí řada sedadel RX L nyní nabízí dvě různé polohy sezení. Nové uspořádání skýtá ještě více prostoru pro nohy, pokud si to aktuální situace žádá. Sedadla v druhé řadě RX L byla přebudována na dvojici samostatných sedadel, tedy nezávislé levé a pravé sedadlo, což cestujícím ve třetí řadě přineslo o 95 mm místa pro nohy navíc a napomohlo vytvořit prostornou a pohodlnou kabinu pro všechny zadní cestující na palubě RX.

Pod kapotou pracuje stále stejný motor, tedy atmosférický 3,5litrový šestiválec. Kombinovaný výkon je 313 koní. Lexus sází na svojí typickou převodovku e-CVT a pohon všech kol. Start prodeje v České republice začne prvního listopadu letošního roku.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze