Koronavirus urychlí online prodej automobilů, tvrdí Ford

Koronavirus urychlí online prodej automobilů, tvrdí Ford
Fotografie: fordmedia.com
  • Prvním modelem, který americká automobilka bude nabízet kompletně online, se stane Ford Mustach Mach-E
  • V době koronaviru celá dealerská síť Fordu v České republice přešla na speciální režim, kdy si zákazník objednal auto online a na test mu bylo přivezeno

Koronavirus zasáhl prakticky celý svět, což má za následek rychlejší digitalizaci. Každý, kdo jen trochu může, má dnes home office, velké společnosti se učí, jak přejít na digitální řešení a také prodej se přesouvá na internet. A auta nejsou výjimkou. Dle Fordu aktuálně dění online prodejům jenom prospěje a urychlí jejich nástup.

Ford Mustang Mach-E

V době, kdy podle vládního nařízení musely být zavřeny všechny showroomy, hledali naši autorizovaní prodejci cesty, jak prodeje nových aut úplně nezastavit a on-line prodej byl vlastně jedinou možnou alternativou,“ říká Libor Beneš, který v české pobočce značky zastupuje generálního ředitele českého Fordu Attilu Szabo. „Každý prodejce přitom volil vlastní variantu, v podstatě to ale vypadalo tak, že si zákazník auto sestavil a prohlédl na našem konfigurátoru, nebo rovnou vybral konkrétní vůz, prodejce mu vůz přistavil až před dům pro osobní prohlídku a když vůz splňoval zákazníkovy představy, došlo k uzavření smlouvy. Teď je logické, že se naši partneři funkčního systému nebudou chtít vzdát a že část prodejů bude nadále probíhat on-line způsobem,“ dodává Libor Beneš a odhaduje, že v podobné situaci bude i většina dalších značek.

Ford navíc spojuje nástup digitalizace v prodeji automobilů především se zahájením prodeje nového plně elektrického SUV Mustang Mach-E. „Lze očekávat, že se postupem času prodej bude více přesouvat do online prostředí i u dalších modelů. Přijde doba, kdy nákup vozidla „z gauče“ bude zcela běžná nákupní zvyklost, srovnatelná s nákupem například elektroniky,“ předpovídá Libor Beneš. „Mustang Mach-E ale bude prvním modelem, u kterého nabídneme skutečný online prodej se vším všudy, a to už ve druhé polovině letošního roku. Úplně například odpadne vyjednávání s prodejcem o ceně vozu, ta bude stanovena centrálně. Zákazník si jen vybere, ve kterém dealerství si svůj nový vůz převezme. Také dodací lhůty budou kratší, protože specifikace modelu bude v celé Evropě totožná. Konkrétní vůz tak zákazník dostane z celoevropského skladu, předpokládáme v řádu několika málo týdnů,“ vysvětluje Beneš.

Na online předprodej už najelo několik automobilek. Zarezervovat si takto můžete samozřejmě vozy Tesla i Volkswagen, Mazda a další. Na online prodej se bude soustředit více a více automobilek. Ostatně dnešní zpráva, že Mall.cz bude prodávat auta Hyundai je tomu důkazem.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze