Virtuální realita se bude čím dál tím více stávat součástí našich životů. V několika automobilkách si již dnes můžete nakonfigurovat vůz podle svých nejtajnějších přání a pak si díky speciálním brýlím prohlédnout každý detail. Automobilka Ford nyní přišla s nápadem přesunout na pole virtuální reality také testovací jízdy. Modrý ovál tak ušetří na opotřebování vozů a dalších nepříjemnostech a umožní zákazníkům otestovat si vysněné auto v libovolných podmínkách.
„Potenciál je prakticky neomezený. Dokážeme si třeba představit, jak zájemce o SUV vyrazí na zkušební jízdu pouštními dunami, aniž by opustil domov,“ řekl Jeffrey Nowak, ředitel digitálních technologií ve Ford Motor Company. „Nebo když zvažujete pořízení auta do města, můžete zůstat v pohodlí svého domova, odpočívat v pyžamu a vyzkoušet přitom ranní odvoz dětí do školy v dopravní špičce, zatímco ony ve skutečnosti dávno spí.“
Podle automobilky se lidé při nákupu auta rozhodují čistě na základě emocí a zkušební jízda může být klíčovým „prvním rendez-vous“ mezi zákazníkem a jeho potenciálním novým vozem. Díky virtuální realitě by zákazníci měli možnost vyzkoušet různé modely v místě a čase, které si sami vyberou, a navíc po libovolně dlouhou dobu. Tím by ještě před první návštěvou dealerství získali přesnější představu o tom, jaké auto vlastně chtějí. Technologie virtuální reality by prý dokonce mohla zprostředkovat charakteristickou vůni v interiéru vyhlédnutého modelu.
„Lidé se rozhodnou do tří minut, jestli se jim produkt líbí, a s autem to není jiné,“ říká Amko Leenarts, vedoucí globálního designu interiérů ve Fordu. „Už od prvního kontaktu si vytváříte vztah s vozem prostřednictvím vůní, hmatových vjemů nebo zvuku, jaký vydávají dveře při zavření.“
Otázkou zůstává, jestli virtuální realita opravdu přinese stejný zážitek jako v opravdovém voze. Jestli byste se při koupi vozu spolehli na VR, nebo byste vyžadovali klasickou projížďku, nám dejte vědět v komentářích.
Zdroj: tisková zpráva