Nabíjecí stanice IONITY, do kterých investovalo hned několik automobilek, mají zvýhodněné ceny pro majitele elektrických vozů od automobilek, které jsou součástí konsorcia. Jen pro připomenutí, do IONITY investovalo BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company, ale i Volkswagen Group, Hyundai a Kia.
V minulosti jsme psali o tom, kolik platí na IONITY majitelé elektrických vozů od Audi, Volkswagenu nebo Mercedesu. Nyní známe i ceník pro majitele Porsche Taycan. Cena 0,33 eur, tedy 8,90 Kč / kWh, je pro majitele karty Porsche Charging Services. To je obdoba Audi e-tron Charging Services, Mercedes me Charge nebo Volkswagen WeCharge. V České republice je přesná cena 9,15 Kč, jak informuje insideevs.com.
Karta od Porsche je na první tři roky zdarma, poté stojí 179 eur, tedy skoro pět tisíc korun, každý rok. Aby se vám tato částka vrátila zpět, není těžké si spočítat, kolikrát Taycan musíte nabít. Standardně byste za kWh nabíjení na IONITY zaplatili 0,79 eur (21 Kč). S kartou od Porsche máte slevu ve výši 12,10 Kč, což znamená, že na IONITY musíte nabít alespoň 400 kWh ročně, aby se vám investice vrátila zpět. Pokud bychom brali pouze české ceny, sleva činí 11,85 Kč a pro návratnost investice potřebujete ročně nabít alespoň 407 kWh. Cena se mění v závislosti na aktuálním kurzu české koruny.
Vyzkoušeli jsme nabíjení na první IONITY v ČR. Jak funguje?
Technické parametry Porsche Taycan Turbo S
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 963 × 1 966 × 1 381 mm, 2 295 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 560 kW, 761 koní, točivý moment: 1 050 Nm |
Baterie | 93,4 kWh (83,7 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 270 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 26,9 kWh / 100 km, dojezd: 412 km |
Cena od | 5 270 000 Kč |
"výtoč" to ale nijak neovlivní... maximálně Taycanista vymete pavučiny 🤪