Kolik zaplatí majitelé Porsche Taycan za nabíjení na IONITY?

3
Kolik zaplatí majitelé Porsche Taycan za nabíjení na IONITY?
Fotografie: ionity.com
  • Karta Porsche Charging Services je na tři roky zdarma
  • Po třech letech je účtován roční poplatek ve výši 179 eur, tedy necelých pět tisíc korun
  • Cena v České republice je 9,15 Kč / kWh

Nabíjecí stanice IONITY, do kterých investovalo hned několik automobilek, mají zvýhodněné ceny pro majitele elektrických vozů od automobilek, které jsou součástí konsorcia. Jen pro připomenutí, do IONITY investovalo BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company, ale i Volkswagen Group, Hyundai a Kia.

Nabíjecí stanice IONITY

V minulosti jsme psali o tom, kolik platí na IONITY majitelé elektrických vozů od Audi, Volkswagenu nebo Mercedesu. Nyní známe i ceník pro majitele Porsche Taycan. Cena 0,33 eur, tedy 8,90 Kč / kWh, je pro majitele karty Porsche Charging Services. To je obdoba Audi e-tron Charging Services, Mercedes me Charge nebo Volkswagen WeCharge. V České republice je přesná cena 9,15 Kč, jak informuje insideevs.com.

Karta od Porsche je na první tři roky zdarma, poté stojí 179 eur, tedy skoro pět tisíc korun, každý rok. Aby se vám tato částka vrátila zpět, není těžké si spočítat, kolikrát Taycan musíte nabít. Standardně byste za kWh nabíjení na IONITY zaplatili 0,79 eur (21 Kč). S kartou od Porsche máte slevu ve výši 12,10 Kč, což znamená, že na IONITY musíte nabít alespoň 400 kWh ročně, aby se vám investice vrátila zpět. Pokud bychom brali pouze české ceny, sleva činí 11,85 Kč a pro návratnost investice potřebujete ročně nabít alespoň 407 kWh. Cena se mění v závislosti na aktuálním kurzu české koruny.

Vyzkoušeli jsme nabíjení na první IONITY v ČR. Jak funguje?

Technické parametry Porsche Taycan Turbo S

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 963 × 1 966 × 1 381 mm, 2 305 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon761 koní, toč. moment: 1 050 Nm
Baterie93,4 kWh, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 450 km
Infotainment10,9" dotykový displej
Cena4 400 000 Kč
Diskuze ke článku
CarlosEV
abych se dostal aspoň na trochu přijatelnějších 12 Kč za kWh ... musím nabít 1720 kWh to je cca 20x úplně plné baterky...nebo 30x 2/3 kapacity ...tzn. každých 10 dni musim jet na Ionity a nabít...nevim nevim za mě naprosto nereálné...ale možná když si někdo koupí EV za 5M tak to řešit nebude
"výtoč" to ale nijak neovlivní... maximálně Taycanista vymete pavučiny 🤪
Ondra
Mám Teslu a doma nabíjet nemohu. Vyplatí se to i ted. Jasně nesmí být cena 5 M :)

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze