Kia se rozhodla zcela změnit strategii a v rámci svého výrobního areálu ve Hwasongu vybuduje v roce 2023 zcela novou, automatizovanou výrobní halu na 100 000 vozů nového typu PBV ročně, s možností rozšíření kapacity až na 150 000 jednotek. Nová výrobna zařazená do chytrého ekosystému E-Forest se má stát jedním z pilířů tzv. Plánu S, v jehož rámci začne automobilka místo tradičního prodeje automobilů nabízet personalizovaná přepravní řešení na míru, samozřejmě v rámci elektromobility a s využitím autonomního řízení.
Tento záměr se opře o užitková vozidla zcela nové generace označená PBV (Purpose built vehicle) a určená pro firmy. To budou modulární platformy, na něž bude možné postavit prakticky jakoukoliv užitkovou nástavbu již v továrně, případně takto mohou vznikat autonomní prostředky veřejné hromadné dopravy. Tomu bude odpovídat i ryze účelový design zaměřený na maximální využití obestavěné plochy. S klasickým šoférováním se tu sice ještě bude počítat, avšak rozhodně nepůjde o hlavní účel. Kia zároveň plánuje stát se do roku 2030 globálním lídrem v této nové oblasti.
Vůbec první Kiou typu PBV se v roce 2025 po dokončení nové výrobní haly stane středně velké vozidlo s kódovým označením SW. To bude spočívat na speciálně pro tento účel zbudované elektrické platformě eS skateboard. Následovat by měla malá a čistě autonomní vozítka pro rozvážkovou službu, samočinné vícemístné minibusy a naopak velká PBV, která poslouží třeba jako mobilní kanceláře či konferenční místnosti. Program PBV je ale širší, o čemž svědčí i nedávno představená Kia Niro Plus PBV pro taxislužby.
Kia také mohutně rozjíždí elektrizaci a počínaje příštím rokem bude uvádět minimálně dva nové elektromobily ročně. A hned příští rok mezi nimi bude i vlajková loď Kia EV9. V roce 2027 by mělo být elektromobilů v nabídce celkem 14 a v přelomovém roce 2030 chce automobilka prodat 1,2 milionu čistě bateriových elektromobilů.