Kia finišuje vývoj modelu EV9, prozradila o něm několik novinek

1
Kia finišuje vývoj modelu EV9, prozradila o něm několik novinek
Fotografie: Kia
  • Model EV9 vzniká v utajení již 44 měsíců
  • Půjde o novou vlajkovou loď značky Kia
  • Chce změnit pravidla hry mezi velkými SUV

Pohled na silně zamaskovaný prototyp při náročných zkouškách nám prozrazuje několik důležitých věcí. Především, že loňská pětimetrová sedmimístná studie Kia Concept EV9 odhalená na přehlídce AutoMobility LA v Los Angeles byla skutečně předobrazem základních tvarů novinky. Půjde tedy o originálně řezané, velké SUV s nezvykle rozloženými hmotami a takřka bez oblin, které se bude stávajícímu modelu EV6 podobat překvapivě málo. Na některé parádičky, především proti sobě otvírané boční dveře bez B-sloupku, si budeme muset nechat zajít chuť, avšak odvážně tvarovaná zadní boční okna zůstávají. Sériová novinka by měla nabídnout dojezd kolem 540 km, zrychlit z klidu na stovku za pět sekund a nabrat energii na dalších 100 km za šest minut.

Pochopitelně i novinka vyjede na 800V platformě e-GMP, stejně jako Hyundai Ioniq 5 a již zmíněná Kia EV6, můžeme se tedy, kromě pohonu všech kol, těšit na opravdu rychlé nabíjení a pokud tisková zpráva příliš nepřehání, také na slušnou průchodnost terénem. Rozklíčovat obvyklé samochvalné floskule o „samotném vrcholu možností SUV“ a „nové epoše důmyslné hi-tech udržitelné mobility“ už tak snadné není, avšak, že nám automobilka přinese nějakou tu technologickou lahůdku, asi pochybovat nemusíme. Už nyní víme, že to bude první Kia s technologiemi OTA a FoD, navíc dojde na inovativní technologii AutoMode směřující k autonomnímu řízení. Více každopádně uvidíme v prvním čtvrtletí 2023, kdy by se měl finální model EV9 představit oficiálně. Jsme velice zvědaví.

Pětimetrová karoserie díky obřím kolům a zvýrazněným lemům blatníků zdařile maskuje své mastodontní rozměry
Diskuze ke článku
Martin Lacina
Martin Lacina
Naposledy upraveno: 29. 8. 2022 13:37
Ze by konecne nahrada TMX za prijatelne penize?
Neprekvapuje me, ze z mimoevropske produkce a uz se na ni tesim.
Jen se trochu bojim toho krabicoidniho tvaru, co to udela se spotrebou zejmena ve vyssich rychlostech.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze