Pohled na silně zamaskovaný prototyp při náročných zkouškách nám prozrazuje několik důležitých věcí. Především, že loňská pětimetrová sedmimístná studie Kia Concept EV9 odhalená na přehlídce AutoMobility LA v Los Angeles byla skutečně předobrazem základních tvarů novinky. Půjde tedy o originálně řezané, velké SUV s nezvykle rozloženými hmotami a takřka bez oblin, které se bude stávajícímu modelu EV6 podobat překvapivě málo. Na některé parádičky, především proti sobě otvírané boční dveře bez B-sloupku, si budeme muset nechat zajít chuť, avšak odvážně tvarovaná zadní boční okna zůstávají. Sériová novinka by měla nabídnout dojezd kolem 540 km, zrychlit z klidu na stovku za pět sekund a nabrat energii na dalších 100 km za šest minut.
Pochopitelně i novinka vyjede na 800V platformě e-GMP, stejně jako Hyundai Ioniq 5 a již zmíněná Kia EV6, můžeme se tedy, kromě pohonu všech kol, těšit na opravdu rychlé nabíjení a pokud tisková zpráva příliš nepřehání, také na slušnou průchodnost terénem. Rozklíčovat obvyklé samochvalné floskule o „samotném vrcholu možností SUV“ a „nové epoše důmyslné hi-tech udržitelné mobility“ už tak snadné není, avšak, že nám automobilka přinese nějakou tu technologickou lahůdku, asi pochybovat nemusíme. Už nyní víme, že to bude první Kia s technologiemi OTA a FoD, navíc dojde na inovativní technologii AutoMode směřující k autonomnímu řízení. Více každopádně uvidíme v prvním čtvrtletí 2023, kdy by se měl finální model EV9 představit oficiálně. Jsme velice zvědaví.
Neprekvapuje me, ze z mimoevropske produkce a uz se na ni tesim.
Jen se trochu bojim toho krabicoidniho tvaru, co to udela se spotrebou zejmena ve vyssich rychlostech.