Kia e-Soul ujede 452 km na jedno nabití. Evropskou premiéru si odbyla v Ženevě

aktualizováno o fotky a video z místa
Kia e-Soul ujede 452 km na jedno nabití. Evropskou premiéru si odbyla v Ženevě
  • Dojezd čistě na elektřinu činí až 452 km na jedno nabití
  • Hustota energie v bateriových článcích se zvýšila o 25 % díky bateriím nové generace
  • Na Kia e-Soul je sedmiletá záruka s omezením na 150 tisíc kilometrů již ve standardu

Na mezinárodním ženevském autosalonu 2019 se v evropské premiéře představil již třetí celosvětově prodávaný elektromobil automobilky Kia, tedy Kia e-Soul. Událost komentuje Emilio Herrera, COO společnosti Kia Motors Europe: „Soul byl již od svého uvedení pravým průkopníkem v rámci značky Kia i trhu jako takového. Před dekádou založil segment městských crossoverů, a když jsme uvedli Soul EV, stal se prvním čistě elektrickým crossoverem. Nový e-Soul připravuje půdu ještě intenzivněji, neboť jej v Evropě standardně uvádíme s elektrickým pohonem vykazujícím delší dojezd – bez varianty se spalovacím motorem.“

Kia e-Soul ujede 452 kilometrů na nabití

Všechny panely karoserie nového e-Soulu jsou nové, nicméně pro svůj typický hranatý design je tento model okamžitě rozpoznatelný. Vzezření městského crossoveru vylepšují ostré full-LED světlomety. Přední i zadní nárazníky společně s pevným panelem namísto mřížky chladiče dodávají vozu hladký a aerodynamický vzhled. Zásuvka pro nabíjení je ukryta za malým panelem na přídi vozidla. Podlouhlá LED mlhová světla pod světlomety nahrazují kulaté zdroje, které používal předchozí Soul EV.

Nová generace lithium-iont polymerových baterií Kia nabízí vyšší kapacitu energie než řada konkurenčních elektromobilů, a to včetně dražších modelů. Díky energetické hustotě článků na úrovni 250 Wh/kg, ke které přispělo nové chemické složení, je možné v bateriových článcích uložit o 25 % více energie při zachování stejného objemu jako v případě bateriového modulu 200 Wh/kg končícího modelu Soul EV. Kia tak mohla zachovat co nejmenší a nejlehčí bateriový modul a současně výrazně prodloužit dojezdovou vzdálenost vozidla s nulovými emisemi, ať již v porovnání s předchůdcem, nebo jinými elektromobily na trhu.

Bateriový modul v provedení s vyšší kapacitou 64 kWh (prodloužený dojezd) je spojen s elektromotorem o výkonu 150 kW (204 k), který e-Soulu umožňuje urazit až 452 km na jedno nabití (v kombinovaném cyklu podle WLTP). Spotřeba energie modulu o kapacitě 64 kWh činí pouze 157 Wh/km (v kombinovaném cyklu podle WLTP), tj. vůz je o 24 % hospodárnější než aktuálně nejprodávanější elektromobil v Evropě. Spotřeba energie e-Soulu s prodlouženým dojezdem činí ve městě pouhých 109 Wh/km (v městském cyklu podle WLTP). Kia e-Soul v provedení s prodlouženým dojezdem díky bateriím o kapacitě 64 kWh dosahuje nejvyššího točivého momentu 395 Nm již od nulových otáček (o 84% více než odcházející model) a akceleruje na 100 km/h za pouhých 7,6 sekundy.

Standardní bateriový modul o kapacitě 39,2 kWh pohání hospodárný elektromotor o výkonu 100 kW (136 k). Jednotka s maximem točivého momentu 395 Nm a výkonem o 23 % vyšším než u končícího Soulu EV využívá výrazně lepší hospodárnosti baterie, a tak se standardní e-Soul chlubí dojezdem až 277 km na jedno nabití. Jmenovitá energetická účinnost činí 145 Wh/km (v kombinovaném cyklu podle WLTP), tj. vůz je o 30 % hospodárnější než aktuálně nejprodávanější elektromobil v Evropě, a zároveň je jedním z energeticky nejhospodárnějších elektromobilů světa. Obě provedení standardně disponují systémem stejnosměrného rychlodobíjení CCS (Combined Charging System), umožňujícím zkrátit zastávky na dobití baterií. Při použití rychlonabíječky o výkonu 100 kW lze oba bateriové moduly dobít z 20 na 80 % za pouhých 42 minut.

Součástí nové technologie UVO Connect je systém Kia Live, zabudovaný do širokoúhlého TFT displeje o úhlopříčce 10,25" uprostřed přístrojové desky e-Soulu. Systém používá svoji vlastní SIM kartu k načítání a aktualizaci dat v reálném čase během jízdy, např. aktuální dopravní informace, předpovědi počasí, body zájmu a možnosti parkování na ulicích i mimo ně včetně cen, umístění a počtu volných parkovacích míst. Klíčovou vlastností systému UVO je zobrazování polohy dobíjecích stanic, dostupnosti nabíječek a možnostech připojení.

Druhou klíčovou součástí systému UVO je mobilní aplikace UVO pro chytré telefony se systémem Android i iOS. Aplikace dodává uživatelům pocit bezpečí díky nejrůznějším funkcím, které zprostředkovávají diagnostiku vozidla i jízdní informace. Aplikace dále majitelům umožňuje na dálku aktivovat řadu vlastností a funkcí. V závislosti na konkrétním trhu mohou uživatelé dálkově aktivovat klimatizaci (tj. podle počasí si vyhřát nebo vychladit vozidlo) nebo zaslat do vozidla trasu ještě před odjezdem.

Nový e-Soul se vyrábí v korejském závodu Gwangju automobilky Kia. Vůz se na vybraných evropských trzích začne prodávat koncem 1. čtvrtletí 2019.

Technické parametry Kia e-Soul 64 kWh

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 195 × 1 800 × 1 600 mm, 2 180 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 395 Nm
Baterie67,1 kWh (64 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 75 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 452 km
Cena od1 199 980 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze