Kde mohou sloužit baterie z Renaultu Zoe? Například v lodi

Kde mohou sloužit baterie z Renaultu Zoe? Například v lodi
  • Černá labuť, jak se loď jmenuje, byla představena v Paříži a nyní čeká na potřebné certifikace
  • Pokud vše půjde podle plánu, příští rok by měl být zahájen její provoz

Renault Zoe je populární elektromobil, na který jsme si museli v České republice poněkud počkat. Dočkali jsme se a svého času šlo opravdu o velmi dobrý elektromobil. Nedávno se Zoe dočkala modernizace, ale o tom až někdy jindy.

Baterie, kterou má právě tento elektromobil, si našla cestu také do jedné elektrické lodi, jež byla představena v Paříži. Baterie, které však najdete v útrobách, nejsou zcela nové. Renault ve Francii má hned několik služeb, ať už jde o operativní leasing nebo různé krátkodobé zapůjčení, takže má přístup k použitým bateriím. A právě ty slouží v této lodi, jak píše electrek.co.

Černá labuť, jak se loď jmenuje, má dvě pohonné jednotky. Na plnou kapacitu baterií může jezdit dvě hodiny a nabíjení trvá dvě až tři hodiny. Jakým standardem a výkonem však nevíme. Cílem je ukázat, jak by baterie měly správně fungovat. Nejdříve se opotřebují v automobilech a později mohou sloužit například v lodní dopravě. Momentálně loď čeká na potřebné certifikace a příští rok by mohla zahájit provoz.

Renault ZOE – test

Technické parametry Renault Zoe (2018) R110

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 084 × 1 954 × 1 562 mm, 1 555 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon80 kW, 108 koní, točivý moment: 225 Nm / 250 ot/min
Baterie41 kWh
Nabíjení0palubní: 22 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 13,3 kWh / 100 km, dojezd: 400 km
Cena od897 400 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze