Renault Zoe je populární elektromobil, na který jsme si museli v České republice poněkud počkat. Dočkali jsme se a svého času šlo opravdu o velmi dobrý elektromobil. Nedávno se Zoe dočkala modernizace, ale o tom až někdy jindy.
Baterie, kterou má právě tento elektromobil, si našla cestu také do jedné elektrické lodi, jež byla představena v Paříži. Baterie, které však najdete v útrobách, nejsou zcela nové. Renault ve Francii má hned několik služeb, ať už jde o operativní leasing nebo různé krátkodobé zapůjčení, takže má přístup k použitým bateriím. A právě ty slouží v této lodi, jak píše electrek.co.
Černá labuť, jak se loď jmenuje, má dvě pohonné jednotky. Na plnou kapacitu baterií může jezdit dvě hodiny a nabíjení trvá dvě až tři hodiny. Jakým standardem a výkonem však nevíme. Cílem je ukázat, jak by baterie měly správně fungovat. Nejdříve se opotřebují v automobilech a později mohou sloužit například v lodní dopravě. Momentálně loď čeká na potřebné certifikace a příští rok by mohla zahájit provoz.
Renault ZOE – test
Technické parametry Renault Zoe (2018) R110
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 084 × 1 954 × 1 562 mm, 1 555 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 80 kW, 108 koní, točivý moment: 225 Nm / 250 ot/min |
Baterie | 41 kWh |
Nabíjení | 0palubní: 22 kW, konektory: Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 13,3 kWh / 100 km, dojezd: 400 km |
Cena od | 897 400 Kč |