Minulý rok byla provedena studie o používání systémů v nových vozech. Ta měla formu dotazníku, na který odpovídalo 13 639 respondentů. Každý z nich si pořídil v roce 2016 nový vůz nebo využíval operativní leasing. Výsledek byl jasný – 39 procent dotazovaných nikdy nepoužilo vestavěný informační systém a místo toho používají vlastní smartphone. Zajímavým údajem také je, že 56 procent zákazníků infotainment vyzkoušelo, avšak přestali s jeho používáním hned první měsíc.
Důvod je jasný – infotainmenty ve vozech jsou možná i 5 let opožděné ve srovnání s telefony. Dotykové displeje ve vozech špatně reagují a v případě, že displej není dotykový, zadání cíle trvá zhruba stejně dlouho jako do cíle dojet. Na ovládání hlasem nebo gesty systém reaguje zhruba stejně jako hyperaktivní štěně a v závodu rychlosti nebo odezvy by prohrál i s mikrovlnkou. Navíc si uživatel musí zvykat na zcela jiné uživatelské prostředí.
Řešení je očividné: proč nechávat naše chytré krabičky v kapse a nevyužít jejich přednosti i v systémech vozu? Právě telefon by měl převzít nadvládu nad zábavou a navigačními systémy za volantem. Na svůj telefon je každý majitel samozřejmě zvyklý, než ale budeme ve vozech využívat smartphony naplno, chvíli to potrvá. Prvním krokem je Apple CarPlay a Android Auto, oba systémy ale zatím určitě nejsou dokonale promyšlené. Funkcionalita je omezená a pořád tak nějak tancujete mezi klasickým prostředím vozu a vámi zvoleným prostředím.
Zdroj: businessinsider.com