Kam míří infotainmenty ve vozech? Do zkázy

3
Kam míří infotainmenty ve vozech? Do zkázy
  • Víc než polovina lidí dnes nepoužívá originální infotainment vozu
  • Pozornost by se měla upnout na telefony

Minulý rok byla provedena studie o používání systémů v nových vozech. Ta měla formu dotazníku, na který odpovídalo 13 639 respondentů. Každý z nich si pořídil v roce 2016 nový vůz nebo využíval operativní leasing. Výsledek byl jasný – 39 procent dotazovaných nikdy nepoužilo vestavěný informační systém a místo toho používají vlastní smartphone. Zajímavým údajem také je, že 56 procent zákazníků infotainment vyzkoušelo, avšak přestali s jeho používáním hned první měsíc.

Škoda Kodiaq infotainment

Důvod je jasný – infotainmenty ve vozech jsou možná i 5 let opožděné ve srovnání s telefony. Dotykové displeje ve vozech špatně reagují a v případě, že displej není dotykový, zadání cíle trvá zhruba stejně dlouho jako do cíle dojet. Na ovládání hlasem nebo gesty systém reaguje zhruba stejně jako hyperaktivní štěně a v závodu rychlosti nebo odezvy by prohrál i s mikrovlnkou. Navíc si uživatel musí zvykat na zcela jiné uživatelské prostředí.

BMW X5 40e

Řešení je očividné: proč nechávat naše chytré krabičky v kapse a nevyužít jejich přednosti i v systémech vozu? Právě telefon by měl převzít nadvládu nad zábavou a navigačními systémy za volantem. Na svůj telefon je každý majitel samozřejmě zvyklý, než ale budeme ve vozech využívat smartphony naplno, chvíli to potrvá. Prvním krokem je Apple CarPlay a Android Auto, oba systémy ale zatím určitě nejsou dokonale promyšlené. Funkcionalita je omezená a pořád tak nějak tancujete mezi klasickým prostředím vozu a vámi zvoleným prostředím.

Zdroj: businessinsider.com

Diskuze ke článku
Petr
Poslední dobou jsem měl možnost projet několik nových vozů s cenou 1-1,5M a ty infotaimenty jsou z mého pohledu za tu cenu katastrofa. Navigace neaktuální, nevěděla o minimálně už rok trvající dlouhodobé uzavírce a poslala mě tam, budoucí aktualizace pouze v servisu (žádné OTA). Za to vše chtějí desítky tisíc, přičemž v kapse mám mnohem lepší navigaci, ale tu si nemohu zobrazit na obrazovce auta, protože systém žádné takové propojení s mobilem neuměl. Jenže proč by to dělali, když mohou prodat předraženou navigaci a pak ještě kasírovat při každé aktualizaci map v servisu. Výrobce auta bohužel nyní rozhoduje, které aplikace v autě budou k dispozici. Pak nastává smutná situace, že okolo jezdí ne úplně levná auta, zabudovaný display zhasnutý a lidi používají telefon, který hrozí upadnutím, nebývá v ideální pozici pro oči nebo naopak brání výhledu, informace z navigace nejdou do HUD atd.
Karel
Ale kdo by to používal, když se to vlastně ani nedá používat :D

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze