Jaký byl Volkswagen Driving Day 2016?

  • Volkswagen připravil bohatý program a více jak 40 aut
  • Pro zákazníky jde o neuvěřitelnou zkušenost
  • Offroad, škola smyku, přednáška o první pomoci, takový byl VWDD 2016

V dnešní době, ať už máme na mysli automobilový průmysl či jakýkoliv jiný, je boj o zákazníka opravdu složitý. Konkurence je silná a častokrát se jednotlivé produkty liší jen v maličkostech. U automobilového průmyslu můžete namítnout, že každý model má jiný design, jiné motorizace a podobně. Rozhodně vám dávám za pravdu, ale rozdíly se ztenčují a je těžké si na trhu vybrat. Co se však nejvíce cení, jsou reálné zkušenosti, což je jistě důvod, proč automobilky dělají akce pro veřejnost či alespoň firemní zákazníky.

Jednu takovou akci jsme navštívili. Jednalo se o Volkswagen Driving Day 2016, který se konal na autodromu ve Vysokém Mýtě. Co vše na pozvané čekalo? Nebylo toho málo, ale pojďme pěkně postupně…

Po úvodních registracích se účastníci rozdělili do několik skupin, které poté chodily na jednotlivá stanoviště. Naše skupina začínala na stanovišti, kde jsme se dozvěděli, jaké všechny asistenty Volkswagen ve svých vozech nabízí, a poté si některé vyzkoušeli v praxi. Konkrétně šlo o parkování s Volkswagenem Touareg, které bylo poměrně velkou atrakcí. Neméně zajímavé bylo parkování s novým Tiguanem, který měl za sebou zapřažený přívěs. I zde vám pomůže chytrý asistent. Vše funguje tak, že pomocí „joysticku“, kterým standardně nastavujete zrcátka, si na displeji před řidičem (ano, už i Volkswagen Tiguan dostal displej, nikoli klasické budíky) směr, kterým přivěs pojede. Důležité je zmínit, že neovládáte auto, ale pouze směr přívěsu. Vše funguje velmi dobře, jen je potřeba si to párkrát vyzkoušet. K dispozici byl i Oculus Rift, přes který jste si mohli vyzkoušet řízení automobilu ve virtuální realitě.

Asi nejpopulárnější mezi návštěvníky byla škola smyku. Ta byla rozdělena hned do tří stanovišť. První umožnilo jízdu do svahu, který zkrápěla voda. Úkolem bylo projet slalom či si vyzkoušet rozjezd do kopce. Díky moderním systémům s tím nemáte mnoho práce, ale pro spoustu přítomných bylo překvapujícím zjištěním, jak se vše změní po deaktivování pomocných systémů. V tu chvíli to již není taková sranda. Každopádně je dobré pamatovat, že jsou situace, kdy vás ani moderní systémy nezachrání.

Druhý test byl aquaplaning a krátká přednáška o něm. Úkolem bylo sednout do auta, rozjet se na 70 km/h a vyrazit do prostoru, který byl pokryt vodou. V tu chvíli ti zkušenější věděli, že musí vyšlápnout spojku, popřípadě pustit plynový pedál a čekat, až se pneumatiky zase „chytí“ – v žádném případě však netočit volantem.

Posledním testem byla „úhybná deska“. Když na ni vjedete, tak trhne buď směrem doprava či doleva. Za deskou je mokrá plocha a vaším úkolem je následný smyk, který svým trhem deska vyvolá, srovnat. Předem však nevíte na jakou stranu deska trhne. I zde byla krásná ukázka toho, že můžete mít naježděny stovky tisíc kilometrů, ale brázdit dálnice a vědět, jak reagovat v kritických chvílích, jsou dva odlišné světy. Zavítejte na autodrom do Vysoké Mýta a přesvědčte se sami.

I zde byla krásná ukázka toho, že můžete mít naježděny stovky tisíc kilometrů, ale brázdit dálnice a vědět, jak reagovat v kritických chvílích, jsou dva odlišné světy.

Nechyběl ani doprovodný program, který jste si mohli při pauzách mezi hlavním programem či občerstvení z bohatého cateringu vyzkoušet. Podívat jste se mohli, jak se dělá marmeláda či domácí kosmetika, nebo si vyzkoušet, jak se ovládá bagr. Příjemným zpestřením byl také fotokoutek, kde jste si mohli vytisknout vaší fotku, pokud jste ji dopředu publikovali na vašem Instagramu s hashtagem VWDD2016. A pro vaše ratolesti byl k dispozici i dětský koutek v podobě dopravního hřiště.

K vidění zde byl i Volkswagen XL1. Že nevíte o co jde? Jde o auto jako z budoucnosti, které slibuje spotřebu 0,9 litrů. Docílit toho má díky nejlepší aerodynamice ze všech sériově vyráběných vozů.

Odpolední program zahrnoval testovací jízdy až ve čtyřech vozech, které jste si zvolili. Jelo se v klasickém provozu na místním okruhu. Zde přítomní si tak mohli vyzkoušet prakticky jakýkoliv vůz z nabídky Volkswagenu, počínaje Passatem přes Sharan a Multivan až po sportovní Volkswagenem Golf GTI Clubsport. K dispozici zde byl i eGolf či Passat GTE, a to jak ve variantě Limousine, tak Variant. Později následovala přednáška s názvem Volkswagen Hero. Cílem bylo přítomné poučit, jak jednat v krizových situacích a pomoci při dopravní nehodě.

A posledním bodem byl samozřejmě offroad. Volkswagen má i zde co nabídnout. Volkswagen Touareg, ve kterém jsme trasu absolvovali my, obstál na výbornou. Stejně tak Amarok a špatně si nevedl ani Tiguan, který však jezdil jinou trasu.

Za celý den si tak návštěvníci mohli prověřit hned několik svých automobilových dovedností. Díky nim spousta lidí zjistila, že brázdit každý den dálnici a umět reagovat v krizových situacích holt není jedno a to samé. A pokud to alespoň někoho dožene k absolvování školy smyku či dalším aktivitám, kde své řidičské umění zlepší, tak je to jen a jen dobře.

Celkově i po rozhovorech s účastníky musím akci zhodnotit jako skvělou. Běžný „smrtelník“ nedostává do mailové schránky takové pozvánky každý měsíc jako my novináři a o to více si to lidé užívali.

Abychom jenom nechválili, potvrdilo se zde i několik věcí, které jsou na našich silnicích bohužel dobře známé. Držet volant a umět držet volant jsou opravdu dva různé termíny. Velmi trefné mi přišlo označení, které pronesl instruktor na škole smyku. Ten dělí lidi do třech skupin. První je ta, co držet volant umí, druhá je ta, která si to myslí, a třetí je ta, co si hraje na klokana. Ano, na mysli má zavěšení ruky na horní straně věnce volantu, kde si člověk ruku opře o zápěstí a dlaň má zavěšenou dolů. Takže opravdu na klokana. Dokonce se našli i tací, kteří se snažili smyk vyrovnávat jednou rukou, a kde jinde než na horní straně věnce. No, budeme nesmírně rádi, pokud se i díky Volkswagenu, který za akcí stojí, všichni poučí a opět budeme mít na silnici více „vzdělaných“ lidí, kteří si nemyslí, že po absolvování autoškoly a následném vydání řidičského průkazu již všechno umí.

Volkswagenu za tuto akci tleskáme. Všichni zúčastnění si program užívali, dostalo se jim nových zkušeností a s velkou pravděpodobností jejich další vůz bude nějaký model s logem VW na kapotě.

A abychom nezapomněli, o skvělé přípravě svědčí i aplikace pro chytré telefony, která je pro tyto akce k dispozici. Dozvíte se tam všechny potřebné informace. Po registraci si tam zvolíte číslo vaší skupiny a aplikace vám v průběhu dne dává notifikace.

Pro více informací navštivte webové stránky akce.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze