Porsche Taycan se včera představilo světu a ačkoli jde přece jen o trošku jinak zaměřené auto než Tesla Model S, nějaké to porovnání se nabízí. Přeci jen podobných elektromobilů na trhu mnoho není, tudíž se nebojím říci, že Taycan je přímou konkurenci pro Teslu Model S.
Tesla má zkušenosti s výrobou hned několik elektromobilů a má také své nabíjecí stanice. A co více, má velmi loajální zákazníky. Jenže loajální zákazníky má i Porsche, a je tak otázkou, čemu kdo dá přednost. Pojďme se podívat na papírové srovnání těchto dvou elektromobilů.
Tesla Model S ve verzi Performance zrychlí z klidu na 96 km/h za 2,4 sekundy a dojezd činí 345 mil (555 kilometrů) dle cyklu EPA. Výhodou Tesly je větší zavazadlový prostor a interiér, který pojme pět cestujících. A co více, cena Tesly Model S Performance činí v přepočtu zhruba 2,6 milionu korun, což je její největší zbraň oproti Porsche.
Tesla Model S Performance | Porsche Taycan Turbo S | |
---|---|---|
Papírový dojezd | 555 km | 450 km |
Zrychlení 0 až 96 km/h | 2,4 s | 2,6 s |
Maximální výkon nabíjení | 150 kW | 270 kW |
Cena | 2,6 milionu Kč | 4,4 milionu Kč |
Porsche Taycan Turbo S zrychlí z klidu na 96 km/h za 2,6 sekundy, takže v této disciplíně je o něco horší. Osobně si však myslím, že je to nedůležité. Porsche však prohrává ve velikosti zavazadelníku, který má vpředu 80 litrů a vzadu 365 litrů. Výhodou Porsche je rychlost nabíjení. Taycan je postavený na nabíjecí výkon 270 kW, ale hůře je na tom po stránce papírového dojezdu. Ten činí papírově 450 kilometrů. Porsche tvrdí, že Taycan je elektromobil na okruh, což se o Tesle říci nedá. Ne že by nějaký ten okruh nezvládla, ale osobně bych to nedoporučoval. Co je však naprosto šílené, je v podání Porsche cena. Taycan Turbo S se začne prodávat v prosinci letošního roku, a to v přepočtu za 4,4 milionu korun.
Zde je krásně vidět, že Porsche nepotřebuje za každou cenu tlačit cenu dolů. I tak se jistě najdou zákazníci, kteří jsou ochotni tuto poměrně astronomickou částku zaplatit. Porsche vydělává na modelech, jako je Cayenne, Macan nebo Panamera. Není také žádné tajemství, že Porsche má jedny z největších marží v automobilovém světě. Naopak Tesla potřebuje auta prodávat a ne nutně na zákazníkovi vydělat co nejvíce. Pro Porsche zde hraje jedna jediná věc, a to ta, že je to prostě Porsche. Mnoho dalších logických cest, proč dát přednost Taycanu před Teslou nenajdeme, jenže život častokrát není o logických krocích.