Jak lze zlikvidovat Cybertruck? Jedním škrtem pera

5
Jak lze zlikvidovat Cybertruck? Jedním škrtem pera
Fotografie: Tesla
  • Zlikvidovat Teslu Cybertruck je mnohem lehčí, než se původně zdálo
  • Nejedná se ovšem o silovou likvidaci, žádná střelba ani extrémní terén

Na amerických aukčních serverech se objevilo prvních několik Tesel Cybertruck s poznámkou „totální škoda“. Dva z nich zmapoval server electrek.co a zjistil řadu zajímavých podrobností. Jednou aukční položkou je vůz po nevelkém čelním nárazu. Podle fotek se zdá, že dokonce ani neprasklo čelní okno, jen víko frunku vyskočilo a bohužel vystřelily airbagy. Po karoserii žádná viditelná deformace, zkrátka vůz, který by se ještě nedávno u nás klidně objevil po troše garážové klempířiny v bazaru jako „nebouraný, jezdí super“. Jenže tady pojišťovna jeho krátkou pozemskou pouť ukončila při pouhých 3 932 mílích (6 327 km) na tachometru. Důvod neznáme, ale možná napoví pohled na ceny vybraných oprav. Výměnou skla za 1 900 dolarů (44 tisíc korun) či zadního blatníku za 2 800 USD (65 000 korun) to jen začíná.


Druhý případ je zajímavější. Na první pohled nepoškozené auto, na tachometru dokonce jen 26 mil. A opět totální škoda. Vysvětlení je jasné ihned; předtištěná cedulka Flood Line na otevřených dveřích nepotřebuje další komentář. Jenže tady něco není v pořádku. Voda se totiž nedostala ani do interiéru. V této souvislosti si nelze nevzpomenout, že Elon Musk při prezentaci Cybertrucku prohlašoval, že v nouzi poslouží i jako loď a zcela rutinně by měl přejet řeku. A přitom se asi namočí více, než jen po prahy. Ale zdá se, že jaksi zapomněl na takové vozidlo dále poskytovat jakoukoliv podporu. Výsledek? Nepoužité, zřejmě i nepoškozené auto skončilo v totální škodě.

Vyplavený Cybertruck v aukci společnosti IAA nejeví žádné viditelné známky poškození, přesto skončil v totální škodě

Už od začátku se předpokládalo, že opravy Cybertrucku nebudou levné, avšak skutečnost předčila očekávání. Některé pojišťovny Tesly Cybertruck rovnou nepojišťují vůbec, jiné nastavily absurdní sazby. Zdá se tedy, že provozovat Cybetruck bude možná trochu rizikovější koníček, než se zprvu zdálo. A bude to asi úplně jiný druh rizik, než jaká si moderní dobrodruzi představují.

Diskuze ke článku
Jiří Janota
Jiří Janota
Koukám na tu flood line ve fotogalerii a vzpomínám, jak jsem při povodni v roce 1997 projížděl z práce domů po zatopené silnici ve Škodě Favorit. Voda byla Favoritu zhruba stejně vysoko jako Tesle na té fotce. No ale Favorit to přežil a jezdil víc než dalších 10 let.
Kotel Kotelgg
Kotel Kotelgg
Chcete říct, že jiný vyplavený auto bude v pohodě? Naopak opravy cybertrucku jsou často velmi levné, protože karoserie je čistý nerez z rovných plechů, takže žádné lakování.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze