Iveco představilo elektrický tahač S-eWay a omlazené eDaily s lepší technikou

Iveco představilo elektrický tahač S-eWay a omlazené eDaily s lepší technikou
Fotografie: Iveco
  • Tahač S-eWay má bateriový set o kapacitě 738 kWh
  • Omlazené Iveco eDaily se nyní nabíjí rychleji a má větší kapacitu baterií

Iveco představilo hned dvě novinky. Podle insideevs.com se jedná o elektrický tahač S-eWay a omlazenou dodávku Iveco eDaily. První zmíněná novinka byla kompletně vyrobena ve vlastní režii Iveca a má rozvor 4 021 milimetrů. Dvoumotorová hnací náprava pochází od FPT Industrial, sesterské společnosti Iveco. Má trvalý výkon 480 kW a točivý moment 1 800 Nm. Řidič má k dispozici šest režimů rekuperace, což pomáhá maximalizovat účinnost a poskytuje řidiči větší kontrolu nad chováním hnacího ústrojí. V útrobách tahače je devět 82kWh baterií, což dává dohromady 738 kWh.

Díky pokročilému tepelnému managementu by baterie měly fungovat při teplotách od -30 do +50 °C. Iveco říká, že tahač je schopný na nabití ujet i 500 kilometrů. Rychlému dočerpaní energie pomáhá možnost využít nabíjecí výkon až 350 kW, což má zaručit nabití z 10 na 80 % během 90 minut. Kabina je vybavena 12,8" displejem, který zobrazuje pouze ty nejdůležitější informace. Tím zbytečně neodvádí pozornost řidiče, který má dále k dispozici 17" dotykový displej, přes který lze ovládat funkce vozidla. Rozhraní obsahuje velké ikony, které jsou navrženy tak, aby se daly stisknout i v případě, že má řidič rukavice. Specialitou je navigační systém, který v tomto případě zobrazuje omezení trasy na základě hmotnosti vozidla, jeho rozměrů a klasifikace nebezpečného zboží.

Aktuálně prodávaná šestá generace Iveco Daily přichází taktéž v elektrické verzi. Ta sice není úplnou novinkou, ale její facelift určitě ano. O pohon se zde stará elektromotor na zadní nápravě o výkonu 140 kW a točivém momentu 400 Nm. Díky modulárnímu bateriovému systému mohla být dodávka dříve vybavena jednou, dvěma nebo třemi bateriemi. Protože každá baterie má 37 kWh, bylo možné využít maximálně 111 kWh hromadné kapacity. V takovém případě šlo ujet maximálně 400 km, jenže nyní se díky faceliftu podařilo do útrob vozu vměstnat čtvrtou baterii.

Iveco eDaily

Až dosud bylo možné eDaily nabíjet výkonem maximálně 80 kW. Omlazené provedení ale zvládá 115 kW, což zkrátí nabíjecí cyklus o 10 minut. Vylepšen je také vývodový hřídel (PTO). Dříve byl nabízen elektrický pomocný náhon (ePTO) s výkonem 15 kW, ale nyní je k dispozici jeho posílená verze s výkonem 50 kW. Díky zvýšení výkonu je nyní možné eDaily používat s čističi dřezových šachet, lisy na odpadky, využití najde ale i u hasičů nebo u údržbářských firem. Iveco eDaily s přípustnou celkovou hmotností 4,25 tuny může mít na přání vzduchové odpružení, které nabízí paměťovou funkci. U elektrického eDaily se pak objevuje nový přístrojový displej s dotykovou obrazovku.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze