Italský antimonopolní úřad se dal do boje s několika automobilkami, mezi než patří například Volkswagen, Tesla, BYD či koncern Stellantis. Za vše mohou jejich elektrické modely, které prý klamou zákazníky svým dojezdem, rychlostí nabíjení a dalšími parametry. Vyšetřování možných nekalých obchodních praktik ze strany těchto výrobců je teprve na začátku a úřad již provedl inspekce v italských centrálách všech automobilek, a to za asistence italské finanční policie. Podle italské legislativy může porušení pravidel práv spotřebitelů vést k pokutám od 5 000 eur do 10 milionů eur (124 tisíc až cca 250 milionů Kč). Zajímavé je, že pouze koncern Stellantis uvedl v nedávno vydaném prohlášení, že s úřadem plně spolupracuje a poskytl již potřebné informace a dokumentaci. To potvrzují slova vedení: „Stellantis klade potřeby a spokojenost svých zákazníků do centra všech svých aktivit a věří, že probíhající vyšetřování toto potvrdí.“
Naopak značky Volkswagen a BYD se k vyšetřování odmítly vyjádřit. Moc nepřekvapila ani americká Tesla, která zatím nikterak nereagovala. Problém je dále v tom, že webové stránky těchto automobilek podle úřadu nabízejí pouze „obecné a někdy i protichůdné informace“ o dojezdech elektromobilů, aniž by objasňovaly, které faktory mohou ovlivnit inzerovaný maximální dojezd a do jaké míry. Dojezd totiž mohou výrazně mnohé podmínky, kam se řadí například chladné počasí nebo používání klimatizace při vysokých teplotách. O tomhle ale není na stránkách výrobců ani písmeno a ne každému zákazníkovi to může dojít. Stejné je to s informacemi, jaký vliv má časté nabíjení baterií do maxima a jaká jsou případná omezení běžně poskytované záruky na baterii.