Na autonomních systémech pracují mimo technologických společností i samotné automobilky, ať už jde o Mercedes, Audi nebo Hyundai. Autonomní řízení však není otázkou pouze osobních automobilů, ale také nákladní dopravy. A právě v nákladní dopravě by mi osobně vše dávalo opravdový smysl. Možná vám to přijde divné a testování autonomního kamionu byste čekali například u Scanie nebo Volva, ale autonomní jízdu nákladního vozidla úspěšně demonstrovala i automobilka Hyundai.
Nákladní vozidlo Hyundai Xcient ujelo přibližně 40 km na dálnici mezi městy Uiwang a Incheon, a to s velkým návěsem, který simuloval přepravu nákladu. Hyundai tak prakticky prezentoval výsledky svého inovativního technického vývoje pro budoucí mobilitu.
„Tato úspěšná ukázka dokazuje, že inovativní techniku autonomní jízdy lze použít k transformaci odvětví obchodní logistiky,“ řekl Maik Ziegler, ředitel divize strategického výzkumu a vývoje užitkových vozidel ve společnosti Hyundai Motor Company. „V této fázi je vozidlo v některých situacích ještě manuálně ovládáno řidičem. Myslím si však, že díky neustálému vylepšování této techniky brzy dosáhneme automatizace na úrovni 4.“
Ukázkovou jízdu, která se uskutečnila 21. srpna, absolvovalo nákladní vozidlo Hyundai Xcient, které má maximální celkovou hmotnost 40 tun. Jeho výbava zahrnuje systém pro autonomní jízdu na úrovni 3, definované profesním sdružením SAE (Society of Automotive Engineers), který ovládá řízení, zrychlování nebo zpomalování a manévrování v silniční dopravě bez zásahu řidiče. Řidič byl za jízdy přítomen v kabině, aby v případě potřeby převzal řízení.
Zkušební trasa vedla po nejfrekventovanějším úseku směrem k přístavu Incheon, po němž přepravují díly nákladní vozidla společnosti Hyundai Glovis. Nákladní vozidlo úspěšně absolvovalo jízdu, během níž ujelo 40 km za 1 hodinu, přičemž důsledně dodržovalo dálniční rychlostní limit 90 km/h.