Hyundai testuje svůj elektrický závodní model

Hyundai testuje svůj elektrický závodní model
  • Hyundai chce těžit se svých zkušeností z motorsportu a přenést je do svého elektrického závodního modelu
  • Testovací dny probíhaly v Maďarsku, kde byl vůz podobně zkoumán a optimalizován

Divize Hyundai Motorsport dokončila první testovací jízdy na závodním okruhu s novým závodním elektromobilem Veloster N ETCR, který je prvním projektem elektricky poháněného závodního vozu značky.

Veloster N ETCR

Zcela nový závodní vůz během uplynulého víkendu absolvoval dvoudenní testovací program na závodním okruhu Hungaroring nedaleko Budapešti, jenž je tradiční součástí kalendáře mistrovství cestovních vozů FIA WTCR a TCR Europe. Inženýři získali v průběhu testovacího víkendu cenné poznatky o vyváženém nastavení podvozku pro technické závodní okruhy a o možnostech, jak využívat výkon elektromotoru, uloženého uprostřed, pro maximalizaci provozních vlastností a hospodárnosti.

Hyundai Motorsport využívá bohatých zkušeností ze závodů cestovních vozů s modely i30 N TCR a Veloster N TCR, ověnčenými řadou mistrovských titulů. Cílem je mít příští rok, pro první ročník mistrovství ETCR, k dispozici závodní elektromobil, který bude po všech stránkách velmi konkurenceschopný, podobně jako jeho předchůdci se spalovacím motorem.

Veloster N ETCR, představený začátkem září na IAA ve Frankfurtu, je prvním závodním elektromobilem vyrobeným divizí Hyundai Motorsport se sídlem v německém městě Alzenau. Jedná se také o první vůz z dílen Hyundai Motorsport, který má motor uložený uprostřed a pohon zadních kol. Rovněž podvozek se radikálně liší od všech dosavadních projektů divize Hyundai Motorsport, mimo jiné díky uložení akumulátorů pod podlahou a zavěšení zadních kol na dvojicích příčných lichoběžníkových ramen. O to důležitější jsou nyní všechny testovací jízdy.

Testovací dny v Maďarsku jsou pouhým začátkem rozsáhlého testovacího programu pro nadcházející měsíce. Každý systém vozu bude v průběhu vývojového programu důkladně zkoumán a optimalizován, aby se na start prvního závodu ETCR v roce 2020 postavil závodní automobil v nejlepší možné formě.

Ředitel týmu Hyundai Motorsport Andrea Adamo k tomu řekl: „První test jakéhokoli nového projektu je vždy velmi důležitým okamžikem, ale v případě vozu Hyundai Veloster N ETCR je jeho význam ještě větší. Jedná se o náš první závodní elektromobil a náš první podvozek s motorem uprostřed a pohonem zadních kol. Se závodními vozy i30 N TCR a Veloster N TCR jsme dokázali, že umíme vyrobit velmi konkurenceschopné cestovní vozy, ale nyní musíme do zahájení závodní sezony v roce 2020 získat ještě mnoho důležitých poznatků a zkušeností s tímto novým automobilem. Několik nadcházejících měsíců bude velmi náročných – v zásadě před námi stojí dvě výzvy: musíme vyvinout podvozek, ale také se naučit efektivně využívat výkon akumulátorů a elektromotorů. Jsem však přesvědčen, že se našim inženýrům podaří během plánovaného testovacího programu připravit další vítězný závodní automobil.“

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze