Hyundai Ioniq Electric znovu vítězem. Tentokrát ho ocenili v Německu

7
Hyundai Ioniq Electric znovu vítězem. Tentokrát ho ocenili v Německu
  • ADAC EcoTest hodnotí Hyundai Ioniq Electric jako nejčistější automobil
  • Hyundai Kona Electric a elektricky poháněný Hyundai Nexo s palivovým článkem patří rovněž mezi lídry
  • Výsledky testů potvrzují vedoucí roli značky Hyundai v oblasti budoucí mobility

Řada Hyundai Ioniq je velmi povedenou řadou, ať už si koupíte elektrickou, hybridní nebo plug-in hybridní variantu. Její kvality ocenil i německý autoklub, který uskutečňuje svůj EcoTest a průběžně aktualizuje žebříček ekologických modelů od roku 2003. Každý rok jsou do něj zařazovány výsledky testů všech nových vozidel. V současném pořadí je značka Hyundai zastoupena ne méně než třemi modely. První místo si udržuje Ioniq Electric, který absolvoval standardizovaný test autoklubu ADAC již v roce 2017 a okamžitě se dostal do čela žebříčku se 105 ze 110 maximálně možných bodů. Hyundai Kona Electric obsadil osmé místo a v „Top 20“ celkového pořadí se umístil také Hyundai Nexo.

Hyundai Kona EV

Hyundai má poměrně široké portfólio modelů, které přispívají ke snižování emisí, ať už jde řadu Ioniq, nebo například elektrickou Konu. V nabídce je také Nexo a brzy dorazí i další, které budou dokonce sázet na 48V mild-hybridní soustavu.

Hyundai Ioniq Electric – test

ADAC EcoTest hodnotí emise škodlivin a CO2 jak ve zkušebně, tak i v reálném silničním provozu. Pro elektromobily vypočítává ADAC emise CO2 na základě německého elektrického mixu (výchozí hodnota pro rok 2013: 579 g/kWh). Hyundai Ioniq Electric splňuje vysoké standardy ve všech kritériích testu. Odborníci autoklubu ADAC udělili tomuto modelu za příkladně nízké emise škodlivin nejvyšší počet 50 bodů a 55 z 60 možných bodů za emise CO2. Emise oxidu uhličitého navíc klesnou na nulu, pokud budou lithium-polymerové akumulátory nabíjeny výhradně elektrickou energií z obnovitelných zdrojů. Hyundai Ioniq Electric i nadále vede celkový žebříček se 105 body.

Kromě modelové řady Ioniq má Hyundai ve svém ekologickém portfoliu také model Kona Electric. Ze 109 vozidel, testovaných autoklubem ADAC v roce 2018, obsadil elektromobil Kona Electric páté místo. Stejně jako modelu Ioniq Electric udělil ADAC elektromobilu Kona Electric všech 50 bodů za nulové lokální emise škodlivin, za emise CO2 pak 46 bodů. I v tomto případě platí, že emise CO2 klesnou na nulu, jsou-li akumulátory modelu Kona Electric nabíjeny elektrickou energií výhradně z obnovitelných zdrojů.

Technické parametry Hyundai Ioniq electric (2016)

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 4 470 × 1 820 × 1 450 mm, 1 495 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon88 kW, 120 koní, točivý moment: 295 Nm
Baterie28 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 69 kW, palubní: 7 kW,
SpotřebaKombinovaná: 11,5 kWh / 100 km, dojezd: 280 km
Cena od859 900 Kč
Diskuze ke článku
L4keš
3 místa v top 20 s Ioniqem ve vedení, to je umístění, na které by byl pyšný každý výrobce a v tomto případě si mne oprávněně ruce Hyundai.
Marek
Pro mě je důležitá hlavně cena v poměru s dojezdem a výbavou. No a v tomhle si Loniq nestojí vůbec špatně. Nedivím se dalšímu získanému ocenění.
Laudat
Pokud bude v Ioniqu ještě plánovaná +40 kWh baterie, tak to bude už hodně slušný dojezd.
Balder
líbí se mi už jen ten název Ioniq

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze