Hyundai nasadí na auta solární panely. Prý to pomůže s plněním emisních norem

6
Hyundai nasadí na auta solární panely. Prý to pomůže s plněním emisních norem
  • Ekologický solární nabíjecí systém nabíjí akumulátory vozidla prostřednictvím solárních panelů na jeho střeše nebo karoserii
  • Tím prodlužuje dojezd a snižuje emise CO2
  • Průsvitná solární střecha je první technologií na světě pro vozidla se spalovacími motory

Společnosti Hyundai Motor a Kia Motors plánují, že budou vybraná vozidla koncernu Hyundai Motor Group vybavovat supertechnologií solárního nabíjení. Solární panely pro výrobu elektrické energie budou integrovány do střechy nebo kapoty vozidel a dodatečnou elektrickou energií zvýší hospodárnost a prodlouží dojezd vozidel poháněných spalovacími motory, hybridními systémy nebo elektromotory napájenými z akumulátorů.

Hyundai vyvíjí tři druhy střešních solárních nabíjecích systémů. První generaci představuje střešní solární systém na bázi křemíku, druhou generaci tvoří částečně průhledný střešní solární systém a u třetí generace jsou aplikovány lehké solární kapoty, resp. víka zavazadlového prostoru na karoseriích vozidel.

Hyundai - solární panel

První generace střešního solárního systému, která nalezne uplatnění u hybridních modelů, je složena z velkosériově vyráběných křemíkových solárních panelů, připevněných ke konvenční střeše. Tento systém dle slov automobilky dokáže za den nabít akumulátory na 30 až 60 procent jejich kapacity, v závislosti na povětrnostních podmínkách a okolním prostředí.

Je-li vozidlo například vybaveno 100W solárním panelem, vyrobí za letního poledne s intenzitou záření 1000 W/m2 za hodinu až 100 Wh elektrické energie. Elektronická řídicí jednotka přitom zajišťuje také úlohu měniče a disponuje funkcí MPPT (Maximum Power Point Tracking), která regulací napětí a proudu zvyšuje účinnost výroby elektrické energie solárním panelem.

Elektrický proud z tohoto procesu je měničem přeměňován na standardní napětí a následně ukládán do akumulátorů, nebo využíván ke snížení zatížení generátoru střídavého proudu vozidla. Koncern Hyundai Motor Group se při vývoji solárního nabíjecího systému zaměřil nejen na účinnost, ale také na design.

Naším cílem je, aby mohly být u vozidel v blízké budoucnosti propojeny různé druhy technologií pro výrobu elektrické energie, včetně solárního nabíjecího systému. Automobily se díky této supertechnologii vyvinou z pasivních zařízení, která spotřebovávají energii, v dopravní prostředky, které si energii aktivně vyrábějí,“ řekl Jeong-Gil Park, výkonný viceprezident divize pro konstrukci a design ve společnosti Hyundai Motor Group, která tuto supertechnologii vyvinula. „Paradigma majitele vozidla se tak změní z výhradního spotřebitele energie na uživatele, který si část potřebné energie sám vyrábí.“

Hyundai Motor Group začne vybavovat svá vozidla první generací této supertechnologie po roce 2019. Tento krok přispěje k plnění emisních cílů globální legislativy a ke snížení spotřeby paliva vozidel.

Diskuze ke článku
Fanny
To vypadá dost zajímavě, jsem jen zvědavý jak to bude vypadat v praxi. Každopádně pokud to prodlouží dojezd a sníží emise CO2, tak jedině dobře ne? Jde vidět, že vymýšlení stále nových technologií korejcům jde.
lojza
nijak slunce pořád nesvítí a není přímo nad vozem
Alois
Nechci nějak rýpat, ale ty pocty nějak nesedl. 100 W výkon po dobu 6 hodin je 600 Wh. SpotReba elektriny. VozU na km 170 - 220 Wh/km. Tzn. Prodlouzeni dojezdu o 3-4 km. A to musí byt opravdu ideální slunecny den...
Tim neříkám že jsem proti alternativnímu pohonu - spíše naopak...Jen uvádím slatany článek na pravou miru:-)
Danko
Je třeba zkoušet všechny možnosti v úspoře "paliva". Hyundai je jedna z mála značek, která se o něco snaží a investuje do toho. Sice je návratnost energie z těchto panelů poměrně malá, ale začít se nějak musí, pokud se má technologie vyvíjet dál.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze