😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Hybridní VW Multivan T7 prošel losím testem. Nebyla to žádná sláva

Hybridní VW Multivan T7 prošel losím testem. Nebyla to žádná sláva
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Německý bestseller zvládl celý test až rychlostí 69 km/h
  • Rozhodujícím faktorem mohly být pneumatiky
  • Při ostřejším zacházení s volantem vozu se dostavily lepší reakce

Jak to dopadne, když se budete chtít s novým Multivanem T7 vyhnout náhlé překážce? Přesně na to se zaměřili odborníci z kanálu km77.com, výsledky ale nepatří k těm nejlepším. Může za to hlavně typ karoserie, vysoké těžiště a také hmotnost. Losímu testu byla podrobena specifikace e-Hybrid, což znamená, že pod kapotou byl umístěn 1,4litrový benzinový motor. Ten je dále doplněn o elektromotor o výkonu 85 kW a baterii s kapacitou 13 kWh. Možná by test dopadl o něco lépe, kdyby vůz obouval lepivější pneumatiky, avšak v tomto případě Multivan T7 obouval 19" disky s pneumatikami Bridgestone Turanza T005. Testeři nejprve zkusili rozjet Multivan na 77 km/h, což se ukázalo jako velmi špatný nápad.

Dodávka se totiž takřka nedala při úhybném manévru ovládat a její záď šla do většího smyku. Vše se přitom stalo na suché a vyhřáté silnici, takže kdyby se celá situace zopakovala při chladnějším a vlhčím počasí, vše by dopadlo ještě hůře. Následné pokusy v nižších rychlostech už přinesly lepší výsledky, ale stále byl prostor pro zlepšení. Zajímavým faktorem bylo prostřídaní řidičů, kdy každý z nich volil jinou rychlost otočení volantem. V testu bylo prokázáno, že pokud se řidič nebojí s volantem „škubnout“, vůz to vyhodnotí mnohem lépe a všechny jeho bezpečnostní systémy se postarají o lepší vedení stopy. Zklamáním byla rychlost 69 km/h, kdy se teprve nový Multivan T7 dokázal chytit a celý test zvládl bez potíží.

Tímto výsledkem se tak řadí do horšího průměru a jen o 1 km/h překonal konkurenta v podobě Fordu Tranzit Custom. I tak se ale prý Ford choval mnohem čitelněji a řidič věděl, co od dodávky očekávat. V případě Multivanu ale opakovaně docházelo k náhodným situacím, což není vůbec dobře. Kdo si tak bude chtít pořídit Volkswagen Multivan T7 e-Hybrid, měl by zvolit co nekvalitnější obutí.

Technické parametry Volkswagen T7 Multivan (2021) eHybrid

Kompletní specifikace
KonstrukceMPV, 4 973 × 1 941 × 1 907 mm, 2 110 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon160 kW, 218 koní, točivý moment: 350 Nm / 1 000 ot/min
Baterie13 kWh (10,4 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenípalubní: 11 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 1,5 l / 100 km
Cena od1 304 777 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze