Harley Davidson uvede novou značku pro elektrické motocykly

Harley Davidson uvede novou značku pro elektrické motocykly
Fotografie: Harley-Davidson
  • Elektrické motocykly dostanou samostatnou značku LiveWire
  • V budoucnu se dočkají elektrifikace i samotné Harleye
  • První elektrocykl LiveWire se představí už letos

Nedlouho po tiskové zprávě, že Harley-Davidson vytvořil samostatnou divizi pro vývoj a výrobu elektrických motocyklů, oznámili zástupci automobilky, že vytvoří novou, samostatnou značku LiveWire pro elektrocykly. Ta samozřejmě vychází ze stejnojmenného Harleye, vůbec prvního elektrického motocyklu značky. Ten byl v roce 2019 uveden mezi vůbec prvními spíše jako doplňková kuriozita, avšak stal se obrovským hitem, podle firmy také bestsellerem a de facto rozpoutal strmě rostoucí zájem o elektrické motocykly. Ambice značky jsou po slibném začátku ty nejvyšší – stát se nejžádanější značkou elektrocyklů na světě. Zaměřovat se bude především na městský trh, což jí umožní používat menší, lehčí a levnější baterie. A dostat se s koncovými cenami mnohem blíže širokému publiku než první Harley-Davidson LiveWire za 29 799 USD (cca 630 000 Kč bez DPH a poplatků). Zároveň tím ponechá prostor v budoucnu rovněž nevyhnutelné elektrifikaci samotné značky Harley-Davidson.

První elektrocykl pod novou značkou prý bude uveden už 8. července letošního roku, ačkoliv zatím není jasné, který to bude. Může jít jak o reinkarnaci některého menšího H-D s doplněným elektropohonem, tak o zcela nové vozidlo. Generální ředitel Harley-Davidson Jochen Zeitz zároveň prohlásil, že značka LiveWire bude definovat prostor pro elektromobilitu v oblasti elektrických motocyklů i jinde. To by znamenalo, že se nemusí jednat nutně jen o motocykly, což by znamenalo další revoluci v dějinách tradiční značky z Milwaukee. Ostatně koncept elektrického skútru Harley-Davidson jsme již před časem viděli. Prý vzbudil velký zájem, jenže konceptem to prý také skončilo. Některé indicie ovšem naznačují, že by to nemuselo být konečné rozhodnutí. Trh nejrůznějších elektrických přibližovadel téměř nemá hranice a aktivity nové značky možné neskončí u elektrického skútru.

Debutující značka se více zaměří na nové obchodní modely s větší podporou on-line prodejů, tradiční návštěvy stylových showroomů ovšem nezavrhne, přinejmenším zpočátku. V prvních fázích bude využívat sdílené prodejní a servisní zázemí značky Harley-Davidson, v pozdějších fázích začne budování samostatné sítě. Už nyní víme, že první značkový salon vznikne v Kalifornii.

Není to poprvé, kdy expandující výrobce motocyklů uvedl novou elektrickou značku. Koncept elektrických bicyklů Harley-Davidson se rovněž přetavil do samostatné značky, tentokrát Serial 1.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze