Na Gotlandu startuje unikátní logistický projekt, v jehož rámci veškerou distribuční přepravu v rámci ostrova přebírá jediná společnost – DB Schenker Åkeri AB. Ta se spojila se Scanií a společnými silami se chtějí zbavit fosilních paliv. Neznamená to úplný konec spalovacích motorů; delší trasy budou obsluhovat dva plug-in hybridy se vznětovými jednotkami. Jenže ty budou místo nafty spalovat hydrogenovaný rostlinný olej, který lze vyrábět i z odpadních olejů a tuků a který oproti naftě ušetří až 90 % emisí CO2. Hlavní zátěž místní distribuce ale převezmou čtyři čistě bateriové vozy Scania 25 P. S tím samozřejmě i vybudování odpovídající infrastruktury, které si bere kompletně na starosti DB Schenker.
Obě strany tento projekt vnímají jako vstup do nových vod a obrovský zdroj nových zkušeností. Je to totiž vůbec poprvé, kdy na takto velkém území (Gotland měří 2 960 km2) převezme veškerou logistiku elektrická či elektrifikovaná silniční doprava. Záměr hraje do karet i společnosti DB Schenker, která chce všechny módy dopravy, kterou provozuje, tedy námořní, leteckou i pozemní, převést do klimaticky neutrální bilance také v roce 2040, případně ještě dříve.