Ford se snaží co nejvíce ulehčit řízení velkého elektrického pick-upu F-150 Lightning a zavádí pro něj speciální prvek výbavy, o kterém píše insideevs.com. Jedná se o systém Pro Trailer Hitch Assist, který využívá umělou inteligenci, počítačové vidění a strojové učení k automatickému manévrování vozidla při zapojování přívěsu. Vše lze aktivovat pouhým stisknutím tlačítka a majitelé vozu, kteří nejsou zrovna odborníky na zapřahání přívěsů, mohou nyní provádět někdy až nervy drásající proceduru zcela bez potíží.
Nová funkce Fordu využívá zadní kameru a rohové radary k vyrovnání závěsu vozu se spřáhlem přívěsu a automaticky řídí rychlost vozu. Zároveň automaticky zasahuje do řízení a brzdění, aby se vůz co nejlépe připojil. „Pro Trailer Hitch Assist je dalším chytrým řešením, které našim zákazníkům šetří čas,“ řekl John Emmert, generální ředitel divize Ford Truck.
Ford prohlašuje, že jeho nová funkce dokáže detekovat přívěs na vzdálenost až šest metrů. Současně ultrazvukové parkovací senzory vozu při zařazené zpátečce upozorní řidiče, pokud se během manévru objeví náhlá překážka. Pro Trailer Hitch Assist je nyní k dispozici pro modely F-150, F-150 Lightning a zcela novou řadu F Super Duty, přičemž Ford shromáždil velké množství dat, aby rozvinul schopnost systému spolehlivě detekovat širokou škálu přívěsů na různém terénu a za různých povětrnostních podmínek. Ford chce celý systém postupně ještě zdokonalovat prostřednictvím aktualizací.
Technické parametry Ford F-150 Lightning SR
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 5 911 × 2 438 × 1 989 mm, 2 850 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 337 kW, 452 koní, točivý moment: 1 050 Nm |
Baterie | ? (98 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ? |
Cena od |