Fordu se podařilo dostat na trh svůj elektrický pick-up F-150 Lightning už v roce 2021, i když první vozy dorazily k zákazníkům až o rok později. Modrému oválu se podařil husarský kousek; předstihl na trhu Teslu Cybertruck, který byl jako vůbec první z elektrických pick-upů ohlášen na podzim 2021, avšak ve skutečnosti nabral dva a půl roku zpoždění a Ford začal prodávat svůj F-150 Lightning o rok dříve. Zpočátku o něj také byl extrémní zájem a Ford nestačil vyrábět. Proto hned dvakrát zvýšil roční výrobní plán; nejprve ze 40 na 80 tisíc, a později dokonce na 150 tisíc aut.
Jenže k posledním číslu se továrně nikdy nepovedlo ani přiblížit. Po opadnutí první vlny zájmu a nástupu konkurence, především právě Tesly Cybertruck, se prodeje zpomalily a nyní jsou zhruba na pětině plánovaného objemu. Konkrétně v roce 2024 Ford podle Insideevs prodal 33 510 Lightningů a proto podle neoficiálních zpráv zvažuje předčasné ukončení výroby. Trh s elektrickými pick-upy totiž ochladl, zejména po ukončení podpory prodeje z programu IRA. I zmíněné množství totiž stačilo na první místo; konkurence značek Tesla, Chevrolet, GMC, Hummer a Rivian na tom byla ještě hůře.
Zdá se tedy, že očekávaný boom skončil a benzinových modelů se opět prodává o řád více. Příčinu je třeba hledat v cenách, které zůstávají výrazně vyšší oproti spalovacím verzím a výrobcům i přesto zůstávají menší marže. Oproti původně slibovaným 40 tisícům dolarů (835 tisíc korun) jsou totiž reálné ceny elektrických pick-upů skoro o polovinu vyšší a kdo chce větší baterii a lepší výbavu, zaplatí klidně dvojnásobek této částky. Ford navíc postihl výpadek subdodávek hliníku kvůli požáru u dodavatele Novelis.
Ford však elektrifikaci nevzdává a připravuje nový, levnější pick-up, který by měl s cenou startovat kolem 30 tisíc dolarů. Dočkat bychom se jej měli v roce 2027.
