Ford přináší technologii BlueCruise široké veřejnosti. Dostane se do čtyř modelů

1
Ford přináší technologii BlueCruise široké veřejnosti. Dostane se do čtyř modelů
Fotografie: Ford
  • Brzy jí dostanou modely Puma, Puma Gen-E a nebo Kuga
  • Do výbavy bude autonomní systém řízení zařazen na jaře příštího roku
  • BlueCruise byl prvním systémem svého druhu, který v roce 2023 získal regulační schválení v Evropě

Společnost Ford dnes oznámila rozšíření dostupnosti systému BlueCruise, který umožní tisícům dalších zákazníků využívat výhody jízdy po dálnici bez nutnosti držet volant a soustředit se pouze na sledování vozovky. Po svém prvním uvedení na trh v Evropě v modelu Mustang Mach-E se tento pokročilý asistenční systém řidiče od jara příštího roku dostane do dalších čtyř modelů: Puma, Puma Gen-E, Kuga a nedávno uvedený Ranger PHEV. Celosvětově najeli majitelé vozů Ford a Lincoln pomocí této technologie již více než 888 milionů dálničních kilometrů. Rozšíření dostupnosti této technologie na širší řadu modelů Ford dá ještě více zákazníkům možnost užít si při cestování po dálnici komfort a pohodlí na nové úrovni a dorazit do cíle odpočatější a připraveni na nový den.

BlueCruise byl navíc prvním systémem svého druhu, který v roce 2023 získal regulační schválení v Evropě, a to při svém uvedení na trh ve Velké Británii. Od té doby byl BlueCruise schválen pro použití na 16 evropských trzích, včetně České republiky, což z něj činí nejrozšířenější systém svého druhu v Evropě. To otevírá přístup k více než 135 000 kilometrů vybraných evropských dálnic, tzv. Blue Zones, což zákazníkům umožňuje podnikat výlety napříč několika zeměmi. V České republice je systém dostupný na všech dálnicích a hlavních silničních tazích s oddělenými jízdními pruhy. Díky této široké geografické dostupnosti může zákazník například používat BlueCruise v šesti zemích při cestě ze Stockholmu do Říma, která měří přes 2 000 kilometrů, a strávit tak téměř 25 hodin bez nutnosti držet volant.

„Naším cílem je zpřístupnit špičkové technologie většímu počtu řidičů. Díky tomu, že je BlueCruise nyní v Evropě k dispozici v pěti modelových řadách, pomáháme zpřístupnit hands-free jízdu po dálnici širšímu okruhu zákazníků,“ řekl Torsten Wey, manažer pro funkce a software ADAS ve společnosti Ford v Evropě. Dále pak dodal: „Každá modelová řada je jedinečná a náš tým inženýrů ADAS pracuje na rozšíření BlueCruise i mimo Mustang Mach-E, aby zajistil kvalitní jízdu po dálnici bez nutnosti držet volant bez ohledu na to, jaký vůz si zákazník vybere.

Jízda bez rukou na volantu, ale s očima na silnici

Systém BlueCruise vychází z funkcí inteligentního adaptivního tempomatu (IACC) společnosti Ford a pomáhá ovládat řízení, akceleraci, brzdění, udržování jízdního pruhu a bezpečnou vzdálenost od vozidla vpředu tak, že sleduje dopravní značení, rychlostní značky a měnící se dopravní podmínky, od dálničních rychlostí až po jízdu v kolonách. Systém BlueCruise umožňuje řidiči při splnění předem daných podmínek sundat ruce z volantu, pokud nadále věnuje pozornost vozovce před sebou – což poskytuje další úroveň pohodlí během dlouhých jízd. Systém před přechodem na hands-free řízení vozidla vždy ověří, zda je viditelné značení jízdních pruhů, zda řidič sleduje vozovku a zda jsou ke spuštění asistenta vhodné i ostatní podmínky.

Systém BlueCruise využívá kombinaci radarů a kamer k detekci a sledování polohy a rychlosti ostatních vozidel na silnici. Kamera směřující dopředu detekuje značení jízdních pruhů a dopravní značky. Aby řidiči udrželi oči na silnici, i když nemají ruce na volantu, kamera směřující k řidiči kontroluje jeho pohled a polohu hlavy – a to i v případě, že má nasazené sluneční brýle. Možnosti předplatného a samotné ceny pak budou oznámeny blíže k datu uvedení na trh.